Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

zijn er programma's waarmee je van een 4:3 filmpje een 16:9 filmpje kan maken door de onderste en bovenste rand er af te snijden?

ik heb een filmpje dat 4:3 is en daar wil ik 16:9 van maken

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's
762

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja hoor, dat kan. Maar het betekent wel dat je een stuk van het beeld en van de beeldkwaliteit inlevert, omdat de filmbeelden "uit elkaar getrokken" worden.

Heb je Windows Movie Maker op je pc?
Ga in het programma naar Opties > Geavanceerd en stel het formaat 16:9 in. Als je nu een 4:3 video toevoegt, het bestand opslaat en het vervolgens als filmbestand exporteert, staat het automatisch in breedbeeldformaat op je pc.

Bij Windows Live Movie Maker kan het op dezelfde manier, alleen moet je bij dit programma de instelling 16:9 kiezen onder het tabblad Project.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ook kun je VirtualDub gebruiken om een video naar het formaat 16:9 om te zetten. In onderstaande video wordt uitgelegd hoe dat in z'n werk gaat.
(Lees meer...)
Pieter2011
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ik gebruik Magix video de luxe 16 plus.deze is niet gratis kost 99,00, euro,maar je kunt ook op de website kijken van Magix.succes
www.magix.com
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding