Welke sdhc (geheugenkaart) moet ik kopen?

Ik heb op internet gezocht naar geheugenkaarten en ik kwam er paar tegen. Wat mij opviel was dat de prijzen erg van elkaar verschillen.
Ik wil een sd kaart met 16GB en class 10.

Nou viel me op dat de sandisk van 8 GB class 10.. Ongeveer 37 euro is.. En dat de sd kaart van icidu.. 16GB class 10.. 21 euro is. (bijna de helft van de sandisk, en 2x meer geheugen)

Ik zag wel dat de sandisk een lees- en schrijfsnelheid van 30MB/s heeft en de icidu maar 20MB/s.. Maar in hoeverre is het belangrijk om 20 of 30 mb/s te hebben, en spelen er meerdere dingen een rol ,bij het aanschaffen van een sd kaart, wat ik misschien over het hoofd heb gezien ? En uiteraard zijn tips welkom. Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's

Het beste antwoord

hallo, de schrijfsnelheid van 20mb/s is genoeg hoor, tenzij je 50fps maakt in full-hd of 10 foto's per seconde in 18+ megapixel.
bij een sd kaart zou ik gaan voor een sandisk of een ander merk.
als je op vakantie gaat wil je niet dat je sd kaart opeens ermee op houd, wat ik heb gehad met zo'n chinees kaartje.
sandisk is heel betrouwbaar, ik heb sommige al 5 jaar, en de bron laat je dat nog extra duidelijk zien.
(digitalrev.com is een fotwinkel, en zeggen onafhankelijk te zijn)
nou moet ik wel zeggen dat met zo'n prijsverschil ik toch zou gaan voor de goedkope, maar met 1/2 tientje verschil met hetzelfde geheugen niet.
in ieder geval succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De class is de minimale snelheid van de kaart. Dit kan belangrijk zijn als je filmt met je fototoestel of heel snel fotos achter elkaar neemt. Hoe snel dit belangrijk wordt is afhankelijk van het type fototoestel dat je hebt.
Vaak is class 6 of 10 ruim voldoende.
Merkkaartjes zijn natuurlijk duurder, maar hoeveel profijt je hiervan hebt weet ik niet. bij mij zijn ook de goedkope kaartjes nog neit stuk gegaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je alleen foto's maakt, is ieder kaartje uit betrouwbare bron prima, ik heb zelf en Nikon D7000, met 16 Mp, en gebruik meestal class 4 kaartjes van 4 Gb van Adata, te koop bij Paradigit. Ze hebben ze ook van 8 en 16 Gb class 10, en goed geprijsd.
Maar ik heb ook indertijd voor mijn vorige D80, kaartjes gekocht bij de Aldi, die ze soms wel eens in de aanbieding hebben, en nog nooit, echt NOOIT een kaartjes probleem gehad.
Waarschijnlijk zal Sandisk zeer goede kaartjes leveren, zij zijn ook een van de bedrijven die ze verder ontwikkelen, maar ze zijn daardoor wel een stuk duurder.
En wat betreft die lees /schrijf snelheid, meestal is de traagste kaart nog sneller als het fototoestel, is alleen belangrijk bij filmen.