Als je een camera met een lens van 18-55mm hebt? moet je dan een fisheye lens kopen van 55mm? en zoja passen dan alle 55mm lenzen op deze camera?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welke camera heb je. De vraag of je iets moet kopen is een vreemde. Heb je een camera met verwisselbare lenzen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik wil een sony a300 kopen
maar ik wil zoon goedkoop fisheye macro lens op ebay kopen maar als mijn kitlens 18-55mm is kan ik dan elk 55mm macro fisheye erop zetten?

Antwoorden (2)

Nee je hoeft niks te kopen. Een lens past alleen op een camera waar hij geschikt voor is. Lenzen gemaakt voor Canon passen over het algemeen niet (lees nooit) op Nikon camera's.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een fish eye is een extreme groothoek, dus 10-17 mm. Deze komt dus nog onder de 18-55 mm lens die je al hebt. Deze hoef je alleen te kopen als je een extreme groothoek wil hebben. Daarnaast moet je er wel op letten dat deze een vatting heeft die geschikt is voor jouw type/merk camera. Het best kan je naar een echte fotozaak gaan om je te laten adviseren over de diverse merken, vattingen en lichtsterktes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wil een sony 18-55mm kopen met een doorsnede van 55mm, en ik wil een macro fisheye kopen op ebay maar daar voor staat "55mm Wide Angle fisheye Lens" wat is dan die 55mm?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit betekend dat de schroefdraad maat 55mm. Hier zou je dus filters, een zonnekap etc. op bevestigen van 55 mm; inderdaad vrij verwarrend dit gebruik van 55mm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan niet zomaar elke lens kopen hoor. De lens moet specifiek geschikt zijn voor de camera!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is waarschijnlijk een voorzet objectief dat de beeldhoek vergroot. Niet aan te raden op een zoomlens, zal niet werken.
Jou 18-55 lens is een standaard zoomlens, met een maximaal brandpunt van 55mm, dat is iets heel anders als 55mm schroefdraad.