Wat is een spiegelreflex camera?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat tik je toch even in in Google???? http://www.goeievraag.nl/vraag/spiegelreflex-camera.186492

Antwoorden (4)

"Een spiegelreflexcamera of kortweg een spiegelreflex, is een fotocamera die voorzien is van een bijzonder zoekersysteem dat optimaal richten en instellen van de camera mogelijk maakt. In de stralengang tussen lens (objectief) en film (of sensor) is daartoe een spiegel aangebracht, normaliter onder een hoek van 45 graden, die het beeld op een instelglas laat vallen dat gewoonlijk gematteerd is en meestal matglas wordt genoemd."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beste kan je het zien als je een afbeelding gebruikt. Voor dat je de camera een foto laat nemen is deze afbeelding geldig. Op het moment dat je op de knop drukt slaat de roze "flip up mirror" om zodat het inkomende licht op de sensor valt. Meestal zijn de lenzen verwisselbaar en als je een professional bezig ziet is bijna altijd met een DSLR (digitale spiegelreflex).

Toegevoegd na 2 minuten:
De sensor is het gedeelte dat je kan vergelijken met de film die vroeger gebruikt werd. Het is grofweg gezegd een omgedraaid LCD scherm (het vangt licht op en zet dat om in data).

Toegevoegd na 4 minuten:
Een (D)SLR maakt ook altijd geluid bij het maken van een foto, dit wordt soms geïmiteerd door non-(D)SLR camera's dmv een geluidsfragment.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit betekent dat het beeld achter de lens via een spiegel naar de zoeker wordt gestuurd. Op het moment dat de foto wordt gemaakt, klapt die spiegel even op zodat het beeld op de film of de fotosensor valt. Na de elichting klapt de spiegel weer terug.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een spiegelreflex is een fotocamera die voorzien is van een bijzonder zoekersysteem dat optimaal richten en instellen van de camera mogelijk maakt. In de stralengang tussen lens (objectief) en sensor is daartoe een spiegel aangebracht, normaliter onder een hoek van 45 graden, die het beeld op een instelglas laat vallen dat gewoonlijk gematteerd is en meestal matglas wordt genoemd.