Hoe laad je een Flip op?

Hoe moet ik een flip (camera) opladen? Als ik de camera in mijn computer stop gaat er wel een rood lampje branden, maar dat is het dan ook. En hij opent ook net het programma om filmpjes te monteren... weet iemand hoe dit precies werkt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's
2.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
welk type heb je precies?

Het beste antwoord

Als je de usb in de computer of een externe lader stopt begint hij gelijk met opladen.
Je hoeft er niet bij na te denken, die dingen zijn voor het gebruiksgemak gemaakt. En een goede kwaliteit van de filmpjes mits je een vaste hand hebt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik heb zelf een flipcamera van Kodak en daarbij werkt de USB ingang alleen om de beelden te kopiëren, niet om op te laden. Ik heb hier een alternatieve adapter voor.

Toegevoegd na 2 minuten:
NB. Ik heb zelf de Kodak Zi8. Sommige flipcamera's kunnen wel via de USB worden opgeladen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Er zijn ook flipcamera's met oplaadbare batterijen. Die moet je in een externe oplader doen.

Toegevoegd na 10 minuten:
Afhankelijk van het type flip kan een rood lampje betekenen dat de camera aan het opladen is.

De USB poort heeft meestal iets van 500 mA per poort wat niet veel is om een batterij op te laden. Mijn Ipod red dat wel, mijn iPad niet. Via een externe oplader gaat het beter.