Hoe kan ik de achtergrond vervagen met een olympus e300 digitale spiegelreflexcamera?

Ik heb een digitale spiegelreflexcamera e300 van het merk olympus. Ik wil graag een foto maken waarbij het onderwerp scherp op de foto staat en de achtergrond vervaagt. Ondanks dat ik een laag diafragmagetal kies maakt de camera nog steeds scherpe foto's. ik heb al wat geprobeerd met de iso en de sluitertijd maar het beeld blijft volledig scherp. Heeft iemand ervaring met de e300 en wat kan ik doen om de achtergrond te vervagen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Camera's

Het beste antwoord

Buiten het bovenstaande antwoord zal je het meeste effect krijgen als je dichter op je onderwerp gaat zitten.
Je moet ervoor zorgen dat de afstand tussen de voorgrond en de achtergrond veel verder wordt in relatie met de afstand tussen de camera en de voorgrond.

Toegevoegd na 11 minuten:
Als de afstand tussen de camera en de voorgrond 10m is en de achtergrond 2m achter de voorgrond, is het super moeilijk om die achtergrond vaag te krijgen.
Maar als de afstand van de camera 2m is tov van de voorgrond en de achtergrond 10m daarachter ligt is het veel eenvoudiger.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
hartelijk dank voor jullie antwoorden!

Andere antwoorden (2)

De scherptediepte neemt af als je een groot diafragma kiest (dat doe je al) en een zo groot mogelijke telestand van je lens. Iso en sluitertijd hebben geen invloed op scherptediepte. Dus of inzoomen of een lens met een nog grotere maximale opening kiezen zijn de twee opties.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je scherp stelt, lichten dan meerdere scherpstel puntjes op? Zo ja,dan zou je eens kunnen proberen om de scherpstel puntjes zo in te stellen,dat als je scherp stelt alleen de middelste oplicht. Dan stelt nl je camera alleen scherp op dat punt.

Succes.