Wat is een goede spiegelreflex camera?

Ik wil graag voor mijn verjaardag een spiegelreflex camera voor minder dan €300.00, met tenminste 9/10 megapixel.
Wie kan mij helpen waar ik op moet letten en wie weet er een goede?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's

Het beste antwoord

Ga naar een fotozaak en neem het toestel in je hand de speel wat met de knoppen. Ligt goed in de hand? Menu duidelijk en overzichtelijk. Gewicht, kosten acc. En voor een beginner kan zeker starten met een tweede hands.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Er zijn geen slechte nou ja , de top merken liggen wat hoger in prijs dacht ik .je weet het ik al .Sony , Nikon ,canon . Moeilijk kiezen ,Nikon heeft nu weer een prima nieuwe ,heel goed in test 's ja ga je zelf in bladen en internet oriënteren . Kijk wat je met lenzen wil ,en wat de prijs verschillen zijn van accessoire 's vooral de lenzen van andere merken die voor jou aankoop tekoop zijn .en extra flitsers . Die je naverloop v tijd mogelijk zou willen . Ja ik ga geen merk noemen want je moet ze zelf vast houden (heel belangrijk hoe het jou past) het besturing systeem enz kijk goed nr de garantie en overweeg een extra verzekering. Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ELKE spiegelreflex is voor jou goed genoeg. Zeker als het die prijs heeft. Je zit daarmee op de ondergrens van de markt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Eenvoudig en helemaal waar. +
de goedkoopste die ik gezien heb (mèt objectief) is meer als wat jij voor budget aangeeft, de Canon 1000D met 18-55.
Die zal wel aan je eisen voldoen. Tweedehands is een optie, maar wel voorzichtig zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Reis je veel en maak je veel buitenopnamen? Let er dan op dat de camera niet te zwaar is. Maak je veel foto's van sportevenementen, spelende kinderen of andere bewegende situaties? Dan zijn snelle sluitertijden en een snelle scherpstelling belangrijk. Maak je vooral foto's binnen, in een studio, van stillevens? Dan is het bereik van de flitser belangrijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor €300,00 heb je met de spiegelreflex camera's niet veel keus. Het niveau ervan wordt dan erg laag. Of je moet het risico van 2e hands willen nemen.

Voor €300,00 kun je echter wel een hele mooie compact digitale camera kopen.
Een die kan filmen,
die enorm goed lichtsterk is en daardoor in veel situaties nog beeld vangt,
die raw images maakt waardoor je de originele afbeeldingsgegevens ter beschikking hebt, die je naar believen kunt bewerken zonder gegevens kwijt te raken,
is bijvoorbeeld de Canon PowerShot S95 zwart.

Met goed zoeken kun je die voor €300,00 vinden. Anders kost ie 50 euro meer.

Maar met 50 euro meer kun je ook al de body van een betrouwbare 2e hands spiegelreflexcamera kopen.
Een Canon 500D met garantie van DE fotowinkel van Nederland (Konijnenberg).
http://www.fotokonijnenberg.nl/product/1589313/canon-eos-500d-body.html

Kun je niet al je vrienden, vriendinnen, familie en buren het geld bij elkaar laten leggen hiervoor ? En dan nog een objectief erbij anders heb je er nog niets aan.

In ieder geval:
€300,= is jammer genoeg te weinig voor een nieuwe digitale spiegelreflex camera.
Maar niet voor een "compact" digitale camera.

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.fotokonijnenberg.nl/product/1515818/canon-powershot-s95-zwart.html