hallo.hoe kom ik in het intern geheugen van mijn camera?

fuji finepix HS10.de software heb ik geinstalleerd.heb de camera al verbonden via meegeleverde kabel met computer.

12 jaar geleden
in: Camera's
6.6K

Het beste antwoord

Ik heb het met mijn eigen camera (Panasonic Lumix) even uitgeprobeerd: een foto gemaakt zonder geheugenkaart en daarna de camera op mijn pc aangesloten. Automatisch kreeg ik een venster op mijn beeldscherm met de opgeslagen foto.

Je kunt die foto's (van een camera zonder geheugenkaart) ook bekijken -en naar je pc slepen- via Start > Mijn computer. Als het goed is kun je daar de "harde schijf" van je camera zien staan (zie afbeelding).
Plaatje bij antwoord
Pieter2011
12 jaar geleden
niko
12 jaar geleden
op deze wijze is het gelukt.er moest wel nog een stuurprogramma geinstalleerd worden,maar dat gebeurde nu automatisch.bedankt.
Pieter2011
12 jaar geleden
Fijn dat het gelukt is! Maar het blijft vreemd waarom het bestand met foto's niet automatisch opent wanneer je het kabeltje aansluit. Op één of andere manier wordt het kennelijk geblokkeerd. Of de software is toch niet helemaal goed geïnstalleerd.
niko
12 jaar geleden
nadat het stuurprogramma was geinstalleerd,(zie vorige reactie)wordt er automatisch geopend.heb het net nog eens geprobeerd.werkt perfect.nogmaals bedankt.
Pieter2011
12 jaar geleden
Fijn dat het probleem is opgelost! Overigens heb ik zelf drie verschillende merken camera's, maar de bijbehorende software gebruik ik nooit. Het meeste is zelfs niet geïnstalleerd. Normaal staan de foto's natuurlijk op een geheugenkaartje, dat ik in de pc stop. Dan sleep ik de foto's gewoon naar een map. Dat vind ik veel handiger.
niko
12 jaar geleden
hier precies hetzelfde normaal stop ik de geheugenkaar tin de comp. is inderdaad handiger.
van de nikon heb ik de software wel geinstalleerd om de firmware updates mee tenemen.
niko
12 jaar geleden
iedereen bedankt voor de moeite.

Andere antwoorden (1)

Dat is nergens voor nodig en dat kan ook niet. Het interne geheugen wordt alleen gebruikt om gemaakte foto's te bufferen, zodat hij sneller achter elkaar foto's kan maken.

Alle foto's worden uiteindelijk op de geheugenkaart geplaatst en die kan je eruit halen en met een universele kaartlezer op de computer uitlezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niko
12 jaar geleden
als ik zonder geheugenkaart in de camera foto`s maak,en dat heb ik gedaan,meld de camera,"dit bestand wordt opgeslagen in het interne geheugen."ik kan deze bestanden ook zien via de camera.ik heb er later weer de geheugenkaart ingezet,camera aan gezet,doch de opnamen zijn niet naar de geheugenkaart weggeschreven,staan nog steeds in het interne geheugen.blijft de vraag,hoe krijg ik deze bestanden op mijn computer?