Hoe kan je afdrukken maken van een negatieve film?

Stel je hebt een rolletje laten ontwikkelen. Als je erdoor kijkt zie je niet erg veel kleuren of iets dergelijks. Wat doet een negatievescanner precies?

Hoe krijg je dus een correct beeld?

Graag gedetailleerde uitleg! :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's

Het beste antwoord

Een (goede) negatief scanner ( en ook veel Epson flatbed scanners) scannen je negatieven in en zetten dan bij de juiste instellingen de kleuren om naar positief. De Epsons zijn in staat de instelling voor de correctie van het rood filter in de films te herkennen, bij andere scanners kun je merk en type film aangeven, om zo tot een optimale omzetting te komen. Het gescande beeld kun je daarna in een fotobewerkingsprogramma verder aanpassen, want ze worden (meestal) als TIFF bestanden weggeschreven.
Tevens kun je al bij de scan de grootte van je uiteindelijke beeld bepalen, en de gewenste DPI, alsook andere wensen.