Bestaan er SLR-like camera's met anders dan AA-batterij voeding?

Heb er nu een aantal bekeken op internet maar tot nu toe geen een kunnen vinden die anders dan AA-batterij voeding heeft en mijn voorlaatste camera had dat ook maar ik vind dat veel sneller leeg gaan dan een accu. Weet iemand een goede (onder de €500,-) die dat wel heeft?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan je eens 1 voorbeeld noemen van een camera die je hebt bekeken en die dus die batterijen gebruikt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk kan ik dat... bijvoorbeeld de Canon PowerShot SX20 IS

Het beste antwoord

Ja, zoek eens met kieskeurig.nl op geavanceerd camera's
http://www.kieskeurig.nl/digitale_camera/zoeken/uitgebreid

Selecteer dan een groot zoombereik en voeding type accu.

Een aantal treffers:
Nikon Coolpix L110
Nikon Coolpix P100
Sony DSC-H50
Panasonic DMC-FZ18

Je hebt gelijk dat dit een criteria is. Ik vind deze ook zeer belangrijk. Bovendien kan je nog een tweede accu kopen waardoor je helemaal niet meer zonder hoeft te zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Coolpix L110 werkt wel op batterijen hoor, de andere drie is inderdaad wat ik zocht. Denk dat ik verkeerd gezocht heb want ik kon ze ECHT niet vinden, had zo'n 8 camera's bekeken (waaronder idd de Coolpix L110) en die waren allemaal op batterij. Blij dat je me hebt kunne helpen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, je hebt gelijk. Ik had even op nikon.nl gekeken, en zal een raar type staan. Maar je hebt gelijk. Enne, we hebben allemaal onze eigen zoekmethoden.
Je kan op http://www.flickr.com/cameras/ eens kijken of de beelden ook een beetje knap zijn.
Ga dan naar recente foto's, deze zijn bijna nooit nabewerkt en kan je de pure camera prestaties zien.

Andere antwoorden (1)

Ik kan je helaas geen antwoord geven op je antwoord, wel een tip. Voordat ik zelf met SLR ging werken heb ik ook meerdere camera's gehad, velen dus ook met AA-batterijen. Uiteraard gingen die ook snel leeg bij mij, dus wilde ik een oplossing voor dit probleem. En die is er! Zorg dat je bij een fotospeciaalzaak speciale oplaadbare batterijen koopt. Voor ongeveer 30 a 40 euro heb je 4 stuks. Zorg dat deze niet minder dan 3200mAh zijn, omdat je anders alsnog veel batterijen moet verwisselen.

Met 4 stuks batterijen van 3200mAh kon ik de hele vakantie foto's maken. Ook bezocht ik vliegshows, dan maakte ik ongeveer 2000 foto's op een dag met deze batterijen.

Geen antwoord op je vraag zelf, maar misschien het overwegen waard om toch een camera met AA-batterijen aan te schaffen. Vraag ook even advies in de winkel naar aanleiding van mijn antwoord, misschien denken ze er in de winkel anders over. Maar dit is mijn ervaring.

Tegenwoordig werk ik met accu's omdat ik een professionele SLR heb.

Veel succes!