Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik zoek een compacte kleine digitale camera, voor goede scherpe macro opnames. Welke kan ik het best kopen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Camera's
629

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Marco opnamen zijn heel moeilijk. Dus hoe goed de camera ook is, het zal altijd moeilijk blijven.

Macro wil zeggen heel dichtbij. Het onderwerp wordt dus heel groot t.o.v de sensor. Trillingen en bewegingen worden dus ook extra groot.
Zelfs beeldstabilisatie heeft geen effect als je een bloem wilt fotograferen. De bloem beweegt, dus weer onscherpte.

Als je wilt flitsen kan dit ook niet omdat het onderwerp te dicht bij de camera staat.

Ik heb geen advies, wel een toelichting.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb zelf een al wat oudere 7.2 megapixel sony camera uit de cybershot serie. Met de macro functie ben ik hartstikke gelukkig. Ik heb hem er niet voor gekocht maar vind het leuk om er mee te experimenteren, de foto's zijn haarscherp en je krijgt prachtige plaatjes van wespen, vliegen en bloemen en al dan niet meer.

Net zoals hierboven staat is het vaak lastig om je plaatje goed te krijgen, soms focust de camera niet in 1 keer goed, als je dat niet wilt moet je misschien kijken naar een camera met handinstelling van de focus, maar dan kom je al snel uit bij digitaal spiegelreflex wat weer groter en duurder is.

Ik raad je in ieder geval dus een camera aan uit de sony collectie, zij lijken het macro gebeuren wel te snappen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding