Kun je oude films (2x8 en super 8) digitaliseren met een goede digitale fotocamera?

Met een videocamera lukt het bij gelijke snelheden van de beeldjes, dat zou dan met een goede fotocamera nu
ook moeten kunnen als de snelheid regelbaar is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (3)

De snelheid zal het probleem niet zijn, de synchronisatie waarschijnlijk wel.

Als je de snelheid van de filmprojector kunt regelen dan moet je hem toch met de digitale camera kunnen synchroniseren om te voorkomen dat er af en toe een digitaal beeldje opgenomen wordt tijdens de korte beeldjeswisseling van de film.

Voor zover ik weet is er geen fotocamera met een sync-uitgang.

Ook de normale 2x8 (?) en super 8 projectors missen bij mijn weten de mogelijkheid om de snelheid met een uitwendig signaal te synchroniseren.

(nog afgezien van het feit dat als de sync ingang en -uitgang wèl zou bestaan dat die niet zomaar compatibel met elkaar zijn)

Toegevoegd na 1 minuut:
Als het met een video-camera wel lukt dan zou je toch ook af en toe een "zwart" beeldje tussendoor moeten zien?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het Synchroniseren zal het probleem worden, je wilt natuurlijk de kwaliteit 1 op 1 overnemen, hiervoor zul je beeldje voor beeldje willen overnemen, synchronisatie is hiervoor essentieels, alleen zo kun je de kwaliteit maximaal houden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb pas alle super8 films van mijn vader laten digitaliseren en ehb ze als verjaardagcadeau aan hem gegeven. Als het niet teveel is lijktmij dit een veel eenvoudiger methode dan wat jij in gedachte hebt. De uiteindelijke kosten vielen best mee.Ik zou eens informeren bij een vergelijkabre zaak bij jouw in de buurt als in onderstaande link

http://www.mijncityfoto.nl/dvd-service.htm