Is dit een goede camera om foto's van hardlopers te maken, voldoet dit toestel voldoende? Olympus Mju 5010 Tech.specificatie zegt mij onvoldoende!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (3)

Voor zover een compact voldoet wel ja.

Als je voor de leuk foto's wilt maken kan dit prima. Als je ze wilt verkopen / publiceren moet je toch richting spiegelreflex denken. Dan kan je belichting, scherptediepte, focus ed met de hand instellen, waardoor je keer op keer zeker bent dat je de foto neemt zoals jij het wilt. Met een compact kan je perfecte shots hebben, maar is de succesgarantie veel lager.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elke camera is geschikt om hardlopers te fotograferen. Een goed beeld wordt namelijk door de fotograaf gemaakt en niet door de camera. Die is alleen een instrument.

Ben je niet zo thuis in fotograferen, dan zoek je een camera die snel reageert. Anders zijn de hardlopers te hard voorbij gelopen, voordat je een foto hebt kunnen maken.
Maar ben je meer thuis geraakt in je camera (ken je apparatuur), dan kan je meer inspelen op de eigenschappen. Dus is je camera trager, dan zal je een beter timing moeten hebben om toch die ene goede foto te maken.
Zo kan je met iedere camera een foto maken. Zelfs met een mobieltje.

Het toestel zal nooit zo snel zijn als een spiegel reflex camera's.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De beweging van hardlopers is niet zo snel en onder lichte omstandigheden zal dit ook geen probleem zijn. Als het wat donkerder wordt, maar nog te licht voor een flits, dan kan er bewegingsonscherpte ontstaan. De sluitertijden zijn ook niet instelbaar in de genoemde camera. Er zijn in die klasse echt wel camera's met meer mogelijkheden. !4 megapixels is wel leuk maar in dit geval weinig zinvol. Met 10 megapixels zul je goed uitkomen, zeker als je een normale fotoafdruk maakt van 9x13. Dan is zelfs 10Mp teveel. Kijk nog eens goed rond in vergelijkingssites en probeer iets te vinden waarbij je de sluitertijd handmatig in kunt stellen zoals bij de Sony DMC HX5 of vergelijkbare camera's.
Succes