Is de Nikon coolpix L340 een goede camera met zijn 20.2 MP?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Camera's
1.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je goede kwaliteit wil hebben, kijk je best naar de lens en beeldsector. "Hoe meer megapixels, des te beter de foto's?" Nou nee. De beeldkwaliteit van een digitale camera wordt maar voor een klein deel bepaald door het aantal megapixels. Beeldkwaliteit is een samenspel van de volgende factoren: -kwaliteit, grootte en resolutie van de beeldsensor;
-kwaliteit van de cameralens;
-samenwerking tussen lens en body;
-manier van compressie. Tenslotte geeft de vage achtergrond bij een haarscherp portret ook een bepaalde kwaliteit aan een foto: de foto heeft dan een beperkte scherptediepte. Voor verdere info, zie bron... Bronnen:
- http://www.consumentenbond.nl/digitale-camera/extra/cameralens-beeldsensor/

Het beste antwoord

Het aantal mp zegt helemaal niets over de kwaliteit. Voor rond de 150 heb je een groot zoombereik, maar een onhandig grote camera die plastiekerig aanvoelt. Ook het menu en de functies zijn minimaal. Ik zou persoonlijk op het formaat afhaken.