Wat is een goede spiegelreflex camera die oplaadbaar is rond de 100-150 euro?

In de krokusvakantie ga ik naar NY en wil ik dus een goede kwaliteit voor de foto's en in het dagelijks leven houd ik ook van foto's maken. Een spiegelreflex camera lijkt me super maar de prijs wil ik niet te hoog hebben het liefst rond de 100/200 euro (ongeveer) en het liefst is ie ook oplaadbaar.

Weet jij het antwoord?

/2500

Er zijn drie dingen die je van een spiegelreflex van te voren al weet: 1; hij is groter 2; hij is zwaarder 3; hij is duurder (en 4; daarom heb je hem niet altijd bij je als je wilt schieten) Ik heb zelf altijd spiegelreflexen gehad en daarnaast een compact van een goed merk en menig maal schoot ik met de compact leukere foto's, want; sneller, gelijke kwaliteit en vooral een camera die in je borstzak past heb je altijd schietklaar bij je. Koop nu een goede compact en als je alle ins en outs daarvan hebt benut en je wilt toch wat meer denk dan nog maar eens over een spiegelreflex.

Voor die prijs bestaan er geen spiegelreflex camera's, die beginnen toch zo'n beetje bij € 350,-. Misschien als je ergens via Marktplaats een tweedehands exemplaar op de kop kunt tikken... Bovendien moet je goed weten wat je doet met een spiegelreflexcamera's. Als je niet al te veel af weet van diafragma's en sluitertijden maken de 'gewone' digitale camera's over het algemeen net zo mooie foto's of zelfs beter. Voor de prijs die je noemt kun je wel goede gewone digitale camera's kopen, bijv. de Canon PowerShot A3100 IS, de Fujifilm FinePix S1800, de Sony Cybershot DSC-H55 of de Nikon Coolpix S8000. Alleen de Fujifilm FinePix werkt op (oplaadbare) AA-batterijen. De rest op Li-Ion batterijen. Overigens zou ik, hoe gemakkelijk dat ook mag klinken, niet voor oplaadbare AA-batterijen gaan. Mijn ervaring is dat die toch relatief snel leeg raken als ze wat ouder worden. Schaf gewoon een tweede Li-ion batterij aan, dan kan je nooit wat gebeuren. Voor wat betreft de Spiegelreflexcamera's, mocht je toch wat meer geld te besteden hebben, kies dan voor een Canon EOS 1000D. Dit model is bovendien onlangs door de consumentenbond tot beste keus uitgeroepen! Sucuces en veel plezier in NY!

Je wilt een huis kopen maar je hebt nog geen geld voor een garagedeur. Dat gaat niet, jammer maar helaas.

Goede kwaliteit hangt niet af van het type camera maar van degene die erachtr staat. De prijs die je stelt is niet reeel voor een spiegelreflex maar een eenvoudige camera wat wat extra zoom is ook een hele goede optie. Een sensor die goed wat pixels kan verwerken, geeft je in de nabewerking nog wat vergrotingsmogelijkheden. Ga voor die prijs voor een handig pocketmodel. Ook daarvan kun je erg veel plezier hebben. Als je persé toch een reflex wilt hebben, dan moeten er nogal wat Euro,s bij. Succes met de vindtocht.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100