Wat is een goede spiegelreflex camera die oplaadbaar is rond de 100-150 euro?

In de krokusvakantie ga ik naar NY en wil ik dus een goede kwaliteit voor de foto's en in het dagelijks leven houd ik ook van foto's maken. Een spiegelreflex camera lijkt me super maar de prijs wil ik niet te hoog hebben het liefst rond de 100/200 euro (ongeveer) en het liefst is ie ook oplaadbaar.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (11)

voor dat geld kun je hooguit een tweedehands analoge spiegelreflex camera kopen.
camera`s kun je niet opladen,wel de batteryen of accu`s die erin zitten.

ik neem aan dat je toch een digitale spiegelreflex camera bedoelt/wenst.
dan zul je minimaal zo`n 500 Euro moeten betalen.
13 jaar geleden
Er zijn drie dingen die je van een spiegelreflex van te voren al weet:
1; hij is groter
2; hij is zwaarder
3; hij is duurder

(en 4; daarom heb je hem niet altijd bij je als je wilt schieten)

Ik heb zelf altijd spiegelreflexen gehad en daarnaast een compact van een goed merk en menig maal schoot ik met de compact leukere foto's, want; sneller, gelijke kwaliteit en vooral een camera die in je borstzak past heb je altijd schietklaar bij je.
Koop nu een goede compact en als je alle ins en outs daarvan hebt benut en je wilt toch wat meer denk dan nog maar eens over een spiegelreflex.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor dat geld kun je geen nieuwe spiegelreflex krijgen, hooguit een leuke compact camera. Kijk eens rond op deze site: http://www.kamera-express.nl/
Veel keus uit compact camera's en spiegel reflex camera's. Goeie service: ik heb er ooit een lens besteld, die had ik de volgende dag al in huis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor die prijs bestaan er geen spiegelreflex camera's, die beginnen toch zo'n beetje bij € 350,-.
Misschien als je ergens via Marktplaats een tweedehands exemplaar op de kop kunt tikken...

Bovendien moet je goed weten wat je doet met een spiegelreflexcamera's. Als je niet al te veel af weet van diafragma's en sluitertijden maken de 'gewone' digitale camera's over het algemeen net zo mooie foto's of zelfs beter.

Voor de prijs die je noemt kun je wel goede gewone digitale camera's kopen, bijv. de Canon PowerShot A3100 IS, de Fujifilm FinePix S1800, de Sony Cybershot DSC-H55 of de Nikon Coolpix S8000.
Alleen de Fujifilm FinePix werkt op (oplaadbare) AA-batterijen.
De rest op Li-Ion batterijen.

Overigens zou ik, hoe gemakkelijk dat ook mag klinken, niet voor oplaadbare AA-batterijen gaan. Mijn ervaring is dat die toch relatief snel leeg raken als ze wat ouder worden. Schaf gewoon een tweede Li-ion batterij aan, dan kan je nooit wat gebeuren.

Voor wat betreft de Spiegelreflexcamera's, mocht je toch wat meer geld te besteden hebben, kies dan voor een Canon EOS 1000D. Dit model is bovendien onlangs door de consumentenbond tot beste keus uitgeroepen!

Sucuces en veel plezier in NY!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor die prijs kan je geen camera kopen, zelfs niet alleen een body en dan ben je er nog niet want dan heb je ook nog een lens nodig.
Over het opladen zou ik me maar geen zorgen maken, want elke camera werkt op een verwisselbare accu en die kan je gewoon opladen.

Vergeet niet dat met alleen een camera je er nog niet bent. Je zult ook waarschijnlijk een cameratas willen en op vakantie wil je ook zeker een tweede accu hebben. Ook zou je nog een geheugenkaart moeten kopen. Want zonder geheugenkaart kan je geen foto's maken.

Ik denk dat je je prijs moet gaan aanpassen richting de 400 à € 500. Als je goedkoper wilt dan moet je echt naar een compactcamera kijken. Een spiegelreflexcamera kan je hier niet voor krijgen. Heel misschien nog een ouderwetse analoge spiegelreflexcamera. Maar zeker geen digitale!

Een tweedehandse analoge spiegelreflexcamera kan je al voor € 20 krijgen. Dit is dan nog inclusief lens. Maar dan moet je wel met analoge film gaan werken en de rolletjes gaan wegbrengen naar een ontwikkellaboratorium. Als je dit wilt is er nog genoeg te krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Analoog doen we al heel lang niet meer. Er staan op dit moment 1961 digitale spiegelreflex camera's op marktplaats. In de prijscategorie 100-200 is er ook wel wat te vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jawel hoor, analoog wordt nog steeds gedaan. Ik heb vorig jaar speciaal hiervoor een camera gekocht via marktplaats voor € 20. Ik moest in een speciale situatie ISO 3200 schieten. Dat is uiteindelijk ISO 1600 geworden waarbij ik de film heb moeten pushen. vooral professioneel wordt er nog best analoog geschoten. er bestaan nog steeds ontwikkel labs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar het wordt door de consument bijna niet meer gebruikt.
De meeste zijn allang overgestapt op digitaal, en de tweedehandsmarkt voor deze toestellen is enorm.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
..bovendien,als je weinig geld hebt, wil je ook geen kosten maken voor het ontwikkelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Analoog bestaat zeker nog steeds, en inderdaad het is duurder aan materiaal, maar daardoor wordt je ook wat kritischer bij wat je opneemt, en dat kan alleen maar positief werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ieder zn meug, maar doe mij maar digitaal.
Ik vind het ook erg fijn dat ik veel "probeer" foto's kan maken, en dan later kan bekijken wat het mooist is geworden. Hoe veel je er ook schiet, er komen geen kosten bij kijken. Er moet hooguit een extra geheugenkaartje mee op vakantie. Ik heb het idee dat ik juist door de mogelijkheden van digitaal, kritischer naar mijn foto's ben gaan kijken. Vroeger kwam je thuis van vakantie en dan was het afwachten of het wat was geworden. Nu is er meer ruimte voor experimenteren. Dat levert vaak wel leuke foto's op.
Je wilt een huis kopen maar je hebt nog geen geld voor een garagedeur. Dat gaat niet, jammer maar helaas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat wordt een tweedehandsje. Kijk even op marktplaats!

Daar kun je voor dat geld een prima spiegelreflex kopen. Ik heb er de mijne aangeschaft, met nog een aantal extra lenzen voor E250,-
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goede kwaliteit hangt niet af van het type camera maar van degene die erachtr staat. De prijs die je stelt is niet reeel voor een spiegelreflex maar een eenvoudige camera wat wat extra zoom is ook een hele goede optie. Een sensor die goed wat pixels kan verwerken, geeft je in de nabewerking nog wat vergrotingsmogelijkheden. Ga voor die prijs voor een handig pocketmodel. Ook daarvan kun je erg veel plezier hebben. Als je persé toch een reflex wilt hebben, dan moeten er nogal wat Euro,s bij. Succes met de vindtocht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kocht bij kijkshop fuiji s1500 nu hebben ze er een ge camera voor rond de 140 euro geen spiegelrefex maar wel 6400 asa 12 x z00m opties en 12 megapixels ziet er uit als spiegelrefex alleen wel vaste lens
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien zijn camera's in NY goedkoper, gezien de koers dollar- euro.
Kan je altijd daar beslissen en een handzame camera meenemen naar NY.
Ikzelf heb een Pentax optio, klein en handig en maakt verbluffende scherpe foto's en filmpjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor die prijs koop je inderdaad geen goede (spiegelreflex)camera. Een beetje kwaliteits spiegelreflexcamera begint pas bij 500 euro!
Maar sinds ik een hele goede compactcamera heb, gebruik ik mij spiegelreflex eigenlijk niet meer, want deze Panasonic TZ compact camera maakt net zulke mooie foto's en het voordeel is dat ik 'm altijd bij me heb.
Dus bedenk je nog eens 3x voordat je een spiegelreflexcamera gaat kopen, de nieuwe compactcamera's van tegenwoordig zijn net zo goed.
Vanaf ongeveer €190,- heb je al een Panasonic Lumix DMC-TZ8 met 12 Megapixels en 12x zoom en HD.
En voor ongeveer € 245,- heb je al het nieuwste model de Panasonic Lumix DMC-TZ10;

Toegevoegd na 6 minuten:
Onderstaande afbeeldingen in het filmpje heb ik met mijn Panasonic TZ8 gemaakt, bekijk op 720p;