Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er een mogelijkheid om Engelse radio in Nederland te kunnen ontvangen? En dan bedoel ik wel via de radio en niet via internet

Ik ben sinds kort een grote fan van BBCRadio1, maar is er een mogelijkheid om die gewoon op een normale radio te kunnen ontvangen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Audio
4.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

misschien op zo'n wereldontvanger/wereldradio? die namen wij altijd mee om nederlandse radio te ontvangen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik heb een radio die je aan kunt sluiten op internet. Zo kan ik dus heel veel zenders rechtstreeks ontvangen zonder maar de computer op te hoeven starten. Ik heb hem gekocht bij www.conrad.nl
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
radio 1 van de bbc is helaas in de ether in nederland niet te beluisteren die word op fm uitezonden en daar is het bereik te kort voor je enige mogelijkheid is het via internet te beuisteren wat er we te onvangen zit op de korte en lange golf(frequenties)maar dat is geen populaire muziek vn nieuws en ander gepraat

Toegevoegd na 30 minuten:
korte en lange golf moet natuurlijk midden en lange golf zijn (op radios vaak af gekort tot mw en lw)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hangt er vanaf wat je gewoon noemt. Heb je een goede antenne met rotor dan kun je in nederland wereldwijd ca. 1800 stations ontvangen.Lijkt me sterk als daat de BBC niet tussen zit.
Toen ik vroeger in Haarlem woonde, konden we bbc tv ontvangen met een grote tv antenne op dak voorzien van rotor en antenne versterker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding