Bestaat er een kabeltje van 2 keer 3,5mm stereo jackplug naar tulp (rood en wit)

Ik wil 2 apparaten (3,5 mm jack) aansluiten op 1 aux-ingang van een ander apparaat. Ze hoeven niet tegelijk te werken, maar het is alleen dat ik niet steeds het stekkertje van het ene in het andere apparaat hoef te doen.
Als iemand het weet wil ik graag weten waar je het kunt kopen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Audio
2.2K

Het beste antwoord

als je versterker behalve AUX ook nog een ongebruikte ingang van CD of casette heeft kan je dat ook gewoon zonder probleem gebruiken ( platenspeeler ingang NIET! )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ze bestaan niet, maar ze zijn zo te solderen met wat handigheid. Dat ze niet bestaan heeft een reden: het is niet aan te raden dit zo te doen. De uitgangsimpedantie van het andere apparaat bederft je geluidskwaliteit, ook als ie uitstaat.
escape
13 jaar geleden
Volgens mij niet. Er zijn geen kabeltjes die een ingaand signaal combineren omdat dat tot ellende kan leiden. u snap ik wel wat je wil, gevaarlijk is het niet. Er zijn wel splitterjes voor 3.5mm pluggen. Dat is dus van mannetje naar twee vrouwtjes. Die kan je combineren met aan de ene kant twee 3.5mm m/m kabel en aan de andere kant tulp stereo naar 3.5mm f.
Nu ik dit zo opschrijf denk ik dat je beter even een soldeerbout ter hand kan nemen/kopen en de boel aan elkaar solderen. Is niet moeilijk. stukkie tape erom en het is weer geisoleerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een diverse verloopstukjes zou dat wel moeten lukken zoals 2 keer jack naar eenmaal jack en vervolgens van jack naar tulp.
Kijk eens bij de bron!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wa tik geleerd heb is dat voor alles een oplossing te verzinnen is, zeker met verloopstukjes. +-je voor de link, als ze het daar niet hebben...!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+! Die site heeft me ook al vaak geholpen met de vraag of er niet ergens een bepaald kabeltje voor bestond!
Eerst een opmerking: Tulip word ook wel RCA of Cinch genoemd.

Deze constructie is niet aan te raden tenzij u vergaande elektronica kennis hebt van die beide apparaten. En dat heeft u niet anders zou u de vraag niet stellen. Omdat de uitgangen hier niet voor zijn bedoeld zijn ze niet uitgerust met een diode die voorkomt dat het signaal verkeerd gaat lopen en de apparaten elkaar storen en/of beschadigen.

Er bestaan wel adapters waar dit is ingebouwd. Deze sluit je aan op de RCA uitgang of ingang en verdeeld dit dan in twee uitgangen of ingangen. Kijk bij de link even welke u nodig heeft.

http://www.bax-shop.nl/rca-rca/hq-adapter-rca-2x-rca-female/product-details.html

http://www.bax-shop.nl/rca-rca/hq-verloopadapter-rca-female-2x-rca-female/product-details.html

Toegevoegd na 14 minuten:
Het best is om er een mengpaneel (ook wel mixer genoemd) tussen te zetten. Dit is zowel voor de veiligheid van de beide apparaten alsmede de geluidskwaliteit het beste. Ik neem aan dat het om geluid gaat want wat u wilt is bij video volstrekt onmogelijk Daar komt een speciale videomixer of verdeelbox bij kijken.

Ik leid u naar de link van de mengpanelen, vanuit dit punt kan u bovenaan de site zoekopties instellen voor een merk en/of budget wat bij u past.

http://www.bax-shop.nl/pa-studio-mixer/bekijk-alle-producten.html

Schrik niet van die grote dure dingen die u gelijk al krijgt te zien, er zijn ook vele kleine en goedkopere. De winkel waar ik u naar toe leid staat bekend als de goedkopere terwijl ze toch het goede of de betere merken voeren. U bent natuurlijk vrij om elders te zoeken/kopen. Ik ben hier echter naar alle tevredenheid al een flinke tijd klant, daarom dat ik deze winkel gebruik voor mijn links naar u toe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je twee snoertjes en twee van deze splitters hebt dan ben je er. Een splitters voor rood en een voor wit. Ik weet niet waar je ze precies kunt kopen maar ze zijn redelijk goed verkrijgbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit kabelverloop gebruik ik zelf om de luidspreker uitgang van de computer te delen in de boxen naast de computer en naar de aux ingang naar de versterker de kabel bestaat wel en is te koop bij o.a. handyman of bijvoorbeeld conrad, of www.allekabels.nl