wat is een EQ-killer (op een draaitafel)?

ik zag laatst in een reactie op een draaitafel het woord EQ-killer staan. Weet iemand wat dat betekent?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (2)

Een customizable EQ-kill box met krachtige frequenties. Diverse cross-overs om bepaalde frequenties precies op te zoeken en volledig te elimineren en zodoende zang of instrumentale partijen uit te filteren.

Toegevoegd na 58 seconden:
http://groovejunk.eu/showthread.php?1413-Externe-Filter

Uitgaande dat je met draaitafel een DJ-set bedoelt en geen pick-up.

Toegevoegd na 13 minuten:
EQ staat voor Equalizer
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De EQ-killer is een heel flexibele toonregeling, flexibel omdat je zelf de frequentie die je weg wil regelen kan kiezen en ook de mate waarin. In de praktijk betekent dit, dat je bij voor beeld de lage basedrum helemaal weg kan filteren(killen) maar ook b.v. een stem.

Hij is toepasbaar op alle geluid bronnen, dus zowel draaitafels, als mp3 spelers, als laptops of zelfs cassette recorder.