Mijn oortjes doen het niet meer goed in mijn ipod weet iemand wat ik hiertegen kan doen???

Ik heb goedkopen oortjes gekocht van panasonic maar ze waren erg goed en doen het nog steeds. Alleen is het alleen bij mijn ipod zo dag als mijn oortjes erin precies goed inzitten dan geeft het bijna geen geluid. Ik heb sinds kort ook een iphone 5c en daar doet alles het gewoon op alleen kan ik daar geen offline muziek op luisteren via itube dus gebruik daar mijn ipod voor. Het probleem van mij is vooral irritant op de fiets uit school ik fiets 3 kwartier dus een lekker muziek is wel chill maar dan doe ik mij ipod in mijn broekzak en geeft hij de heletijd zacht geluid bijv als ik met mijn been omhoog ben of juist omlaagt. Weet iemand wat ik kan doen bij mijn ipod om dit optelossen? Heel erg bedankt!!!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Audio
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat voor plug zit er op die oortjes?
iPhone zou met bijde types (trs of trrs) moeten kunnen werken maar vaak werkt het alleen met trs als plug niet te ver er in is gedrukt.
http://img.tfd.com/cde/_TRSTRRS.GIF
http://cdn.head-fi.org/b/b2/350x700px-LL-b21b55ae_1326601897_935.jpeg

Antwoorden (3)

Waarschijnlijk ligt het gewoon aan je iPod. Probeer je oortjes er goed in te steken of koop gewoon een nieuw paar.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik weet niet wat de specificatieverschillen zijn tussen iPod en iPhone maar je zit bij het maximale volume met twee punten waar je op letten moet. Maximale uitgangsvermogen van je iPod of iPhone en de impedantie (weerstand) van je oordopjes. Die laatste specificatie kun je op selecteren. Er zijn oordopjes met 16 Ohm en 32 Ohm impedantie. De 32 Ohm (meer weerstand) zal minder maximaal volume geven en andersom de 16 Ohm meer.

Wat je aangeeft in je omschrijving kan twee dingen betekenen. Dat wat ik hierboven heb omschreven of dat de jack plug in je iPhone wel goed verbind en in je iPod niet. Je iPod gebruikt TRS ( audio jack met 3 kanalen) en je iPhone gebruikt TRRS (jack plug voor telefoons met 4 kanalen). Het komt nogal eens voor dat een kanaal dan net niet goed verbind maar als je de jack plug draait of iets induwt / uittrekt je geluid wel goed is.
Dit laatste lijkt bij jou het geval te zijn. Mijn advies is om een apart setje oortjes voor je iPod en iPhone te gebruiken. Voor je iPod muziek oordopjes met een TRS jack plug nemen (3 kanalen). Waarschijnlijk is het daarmee opgelost.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mijn oortjes hebben het altijd heel goed gedaan in mijn ipod en nu nogsteeds alleen niet meer in mijn ipod maar alleen in mijn iphone dus ik denk dat het aan kijn iphone ligt
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zijn het wel kwaliteitsoortjes? Oortjes van $1 uit China werken, bij mij in ieder geval, meestal niet erg goed.
Tja, je zegt het al, in je broekzak. Waarschijnlijk zit ie daar vrij strak in en kan ie geen kant op. De aansluiting van je oortjes in je iPod is versleten. Door het fietsen beweegt je been de hele tijd op en neer en beweegt het plugje in de aansluiting mee. Je been is niet plat en de iPod met plug wel. De plug beweegt dus de hele tijd een beetje op en neer in het gat. Op den duur wordt het gat zo groot dat het contact verminderd of (soms/af en toe) zelfs verdwijnt.
Wat je er tegen kunt doen: Om te beginnen je iPod in je jaszak (borstzak bijv.) doen waar hij geen last heeft van beweging. Je kunt dan met een elastiekje of zo proberen het plugje zachtjes(!) een kant op te trekken. De kant waarbij hij het beste geluid geeft.
Misschien kun je een andere aansluiting erin gerepareerd krijgen bij de Apple winkel. Niet heel goedkoop, maar werkt wel. Als dat ook niet kan of niet werkt, dan rest je alleen een nieuwe iPod. In het laatste geval moet je een beetje vlot zijn geloof ik omdat Apple is gestopt of gaat stoppen met de iPod.