Waarom zitten ze bij RTL late night met zichtbare microfoons op het hoofd?

Zwaar storend toch? Je ziet het ook niet bij andere vergelijkbare programma's als DWDD.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Audio
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mij stoort het niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat zal het dan zijn. Mij stoort het enorm. Maar aan de reacties/antwoorden te zien zal ik een van de weinigen zijn.

Het beste antwoord

RTL Late night wordt opgenomen in een ruimte die niet als tv-studio bedoeld is. De akoestiek is daarom niet bepaald ideaal. Normale (revers)microfoons zouden te veel omgevingsgeluid oppikken.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat verlegt de vraag naar: Waarom wordt RTL Late night opgenomen in een ruimte die niet als tv-studio bedoeld is?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Plus voor het antwoord.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
TV Studio's zijn doorgaans erg saai... ze wilde bij Late Night een bepaalde ambiance creëren die je niet kan maken in een doodgewone studio... Tafel microfoons zijn doorgaans erg storend in beeld, en daarom zijn deze overigens zeer kleine Sennheisers veel minder storend in beeld...