Kan men nog ergens in België een nieuwe naald vinden voor een pick-up Sony HP-466

hen nog een oude pick-up van over de 30 jaar, functionneert nog op 45 toeren maar de naald is versleten. de 33 toeren-platen draaien maar wankel maar veronderstel dat daar niet veel meer aan te doen is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Nee nieuw dat zal niet meevallen.
Ik weet niet hoe het zit bij jullie met de kringloops,daar heb je kans dat nog zo,n soort pick up binnen komt.
Wij bij ons gooien alle oude pick ups niet weg,maar bewaren ze voor de hobbyisten.
Er zitten altijd mensen tussen te kijken,en vaak worden ze ook nog verkocht,al is het voor alleen de naald of de onderdelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een nieuwe naald zul je niet vinden, die worden al lang niet meer gemaakt. Misschien 2de hands, maar ik geef je weinig kans.

Pak ander element, knip naald af.
2 componentenlijm, plak de afgeknipte naald op het versleten element. Het is een mechnische geluisoverdracht, dus dat gaat werken.