Ik wil met een pc of laptop een live evenement opnemen. Hoe doe ik dit?

Voor de jeugd heb ik een talentenjacht opgezet. Een cameraploeg neemt de beelden op, maar het nadeel is de slechte geluidskwaliteit, vanwege de grote ruimte.
Ik zoek een manier om terwijl de muziek afspeelt dit ook direct op te nemen, zodat ik dit later via een programma met de videobeelden kan mengen.
Mijn laptop was het meest praktische geweest, maar aangezien deze niet kan opnemen via "what you hear", wordt dit heel lastig. Heeft iemand nog een paar alternatieve ideeën of zelfs programma's waarmee ik dit zou kunnen doen? Het leek allemaal veel simpeler dan dat het werkelijk is.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Wat ik zelf in het verleden wel deed: Stel vaste camera(met statief) op, laat deze de gehele show lopen, dan heb je je basis beeld en geluid spoor. Bij het monteren gebruike je deze opnames als bassis, waarvan je de mobile en/of close up cameras er in monteert, waarbij je goed op de lipsync let. Deze vaste camera eventueel uitrusten met losse goede microfoon.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Toch wel, de kwaliteit van bijvoorbeeld een digitale camera is ruimvoldoende, het probleem zit hem in het microfoon type en de opstelling. Dus als de acoustiek echt slecht is ontkom je niet aan een betere microfoon opstelling, of je deze nu uiteindelijk op je laptop of op je cam aansluit maakt niet uit. Het voordeel van ds vaste cam met geluid is dat die informatie vast geheel in lipsync is en dat je niet per ongeluk (begin) stukjes mist.

Andere antwoorden (1)

Wat daar veel voor gebruit wordt, gratis is, en redelijk makkelijk te bedienen is: Audacity:

http://audacity.sourceforge.net/about/