hoe zet je een radio op een mp3 speler?

Ik kan niks op internet vinden hoe ik daar bijv. radio veronica op kan zetten

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
1.2K

Antwoorden (5)

Dat kan simpelweg niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
link AUB.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan zou je eerst een ontvanger moeten inbouwen lijkt me,
Ik denk dat dat niet verstandig is. Zo een MP3-speler is niet al te sterk, met een beetje radio verpletter je hem als je die erop zet.
escape
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Een radio op een MP3 speler is inderdaad niet zo'n goed idee. Een Radiouitzending op internet zetten wordt ook wel een "stream" genoemd. Je wilt in feite zo'n stream kunnen beluisteren op je MP3 speler.

Je MP3 speler kan geen audiostreams aan, maar alleen MP3 formaten. Je zult dus een audiostream moeten omzetten naar MP3. Hiervoor is software te krijgen die dit klusje klaart.

Toegevoegd na 4 minuten:
Het zou zelfs kunnen met het gratis Audacity. Als je vaker werkt met Audio en video omzetten naar andere bestandsformaten is het niet zo moeilijk, maar als je dit nog nooit hebt gedaan misschien wat wel wat lastiger.

Maar er is veel op internet over te vinden als je zoekt op "audiostream naar MP3 omzetten".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet of dit is wat je bedoelt, maar veel radio-uitzendingen worden na uitzending als podcast op internet gezet. In feite is dit gewoon een MP3 van de uitzending.

Met een rss-reader kun je abonneren op de 'feed' van het programma waardoor je te zien krijgt wanneer er een nieuwe aflevering is. Met een speciaal op podcasts gericht programma wordt de aflevering automatisch gedownload. iTunes kan dit ook.

Vervolgens kun je de MP3 op je MP3-speler zetten om de aflevering te beluisteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is een Archos 7(160 en 320 Gb te koop geweest die die dit wel konden.Hiermee kon je rechtstreeks muziek luisteren van internet,maar niet opnemen.