Kan ik zelf een antenne maken aan mijn radio? Die is namelijk afgeknapt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Audio
23.7K

Het beste antwoord

Heb jaren lang met een stukje ijzerdraad rond gereden, die als antenne diende, ging prima.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja. Eens tuk koperdraad (bv isolatie draad gebruikt om electra in huis te leggen) erin steken doet wonderen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor een FM antenne is een dun koperdraadje voldoende, Voor overige golflengtes heb je wat meer nodig in de vorm van een rechthoek. Is ook prima te buigen van een stuk koperdraad. Is natuurlijk niet zo fraai. Ik maak mij sterk dat als je even op een markt gaat snuffelen, dat je er een hebt voor een paar Euro. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan het nog bestaande stukje van de antenne vasthouden en dan zelf als antenne fungeren. Werkt erg goed, alleen je zit een beetje vast aan de plek...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dun aluminiumstaaf of buis van de juiste diameter (bouwmarkt/hobbyzaak) in de bestaande overgebleven buis steken en een stukje krimpkous/tape er omheen om het waterdicht te maken werkt goed.
Zorg dat de buis met antennedeel samen de originele lengte heeft van de oorspronkelijke antenne in uitgetrokken toestand zorgt voor optimale afstemming op de FM band.
Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pak het stuk wat afgebroken is, haal het dopje eraf en steek het omgekeerd in het stukje wat waarschijnlijk nog op de radio zit, knijp het stuk wat op de radio zit dicht, e voila , weer een antenne. alleen kun je hem nu niet meer in of uittrekken.