Hoe kan ik actief met passief speakers verbinden?

ik heb 2x elx 118 passieve subs. 2x elx115 passieve tops. daarnaast heb ik ook 2x elx 118 actieve subs. hoe kan ik deze speakers met elkaar koppelen? ik heb al een bijbehoren versterker voor de passieve speakers (bell pcx-9024) en een mooi mengpaneel. maar kan iemand mij vertellen hoe ik de passieve speakers met de actieve speakers kan koppelen? kan ik er dan ook voor zorgen dat ik de speakers de zelfde gain geef en hoe kan ik zien of ik de limters bereikt heb van mijn passieve speakers. ik zie graag jullie reactie tegemoet. met vrijelijke groetten Gijs

een maand geleden
in: Audio
TurfGraver
een maand geleden
Uitgang mengpaneel splitsen naar actieve speakers en naar ingang op versterker.
Let wel, bij gebruik van meerdere speakers in 1 ruimte is kans op fase problemen groot.
Gijs
een maand geleden
@turfgrave wat bedoeld u met een fase verschil ?
TurfGraver
een maand geleden
Meerdere luidsprekers in de zelfde ruimte kunnen op bepaalde plaatsen in die ruimte elkaar tegenwerken.
Gijs
een maand geleden
dankjewel voor je reactie. ik vraag mij alleen nog af hoe ik de passieve speakers even hart kan laten klinken als mijn actieve speakers. moet ik dit op gevoel doen of is daar ook een of andere knop voor ?
TurfGraver
een maand geleden
SPL meter.
Hard laten klinken is subjectief. :D

Geef als eerste antwoord