In het verleden kon je een bericht naar een pieper sturen door een telefoon te gebruiken en het nummer van de pieper in te voeren, gevolgd door het bericht dat je wilde verzenden. De pieper gaf het ontvangen bericht weer op het schermpje.
Of er werd een audiosignaal afgegeven of knipperde er een lampje. Dit was afhankelijk van de mogelijkheden en de instellingen van de pieper.
Vroeger kon je alleen je telefoonnummer naar de pieper sturen. Met nieuwere systemen konden bellers spraakberichten (die omgezet werden in tekst) verzenden.
Toegevoegd op 20 februari 2023 06:23: bron
Plaatje bij antwoord
een jaar geleden
LeonardN
een jaar geleden
"gevolgd door het bericht dat je wilde verzenden"
Ja... hoe dan?
Een telefoon uit die had geen toetsenbord en kende de cijfers 0-9
Moest je dan net als bij sms op een oude mobiel meermaals het cijfer in drukken?
En hoe kreeg je de : van 5:25?
Vortexxx
een jaar geleden
Ja, het staat niet duidelijk in het antwoord. Maar je belde het nummer van de pager, en je sprak een bericht in, iemand van de centrale bij de PTT maakte van dat gesprek een getypt bericht.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden
Midden jaren 80 werden alfanumerieke display-pagers geïntroduceerd. Een bericht verzenden via een digitaal netwerk kan op verschillende manieren geïnitieerd worden, waaronder operatorverzending, IXO (een apparaat dat wordt gebruikt voor het verzenden van alfanumerieke pagina's via Telelocator Alphanumeric Protocol (TAP)) en computer. https://www.thehealthyjournal.com/faq/can-you-text-on-a-pager https://en.wikipedia.org/wiki/Telocator_Alphanumeric_Protocol
Om een bericht naar een pieper of alarmontvanger te verzenden, heb je een specifieke apparaat nodig dat compatibel is met de ontvanger. Deze apparaten sturen berichten via radiofrequenties. Je moet ook een abonnement hebben bij een provider die deze diensten aanbiedt.
9 maanden geleden