Het vergrendel knopje van mijn ipod touch is kapot, heb ik hier garantie op?

Hij is ingedrukt zeg maar,
Ik kan hem niet uitzetten en vergrendelen gaat ook niet helemaal goed.
Soms vergrendeld hij vanzelf, heel irritant.
Als ik dan op de home knop druk komt er soms niks of hij vergrendeld meteen weer, en het slide ding om m uit te schakelen komt.
Ook als mijn ipod na een tijd uitomatisch vergrendeld is komt steeds die slide bar om 'm uit te schakelen

Toegevoegd na 6 dagen:
Bedankt allemaal,
ik ben bij de mediamarkt geweest het knopje was inderdaad stuk.
Noormaal zou hij gewoon gerepareerd worden maar door een barst aan de onderkant van het scherm zal de reparatie(alleen knopje) 245 euro kosten :s
terweil ik mijn ipod voor 170 heb gekkocht

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Audio
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap de redenering niet van Mediamarkt. Als een knopje kapot is wordt alleen gevraagd het knopje te vervangen. Als dat altijd moet door ook het scherm te vervangen, dan zou dat met of zonder barst hetzelfde zijn en lijkt Mediamarkt op deze manier zich makkelijk aan de verplichting te kunnen onttrekken. Het wordt wat anders als de uiteindelijke reden van het niet functioneren van het knopje wordt veroorzaakt door de barst in het scherm. In dat geval is de reparatie voor jouw rekening en zou je kunnen kijken waar je het veel goedkoper kunt repararen. Misschien zou je een second opinion kunnen vragen in een andere winkel, bijvoorbeeld een Apple winkel. Als zij vinden dat het knopje los van het scherm kan worden gerepareerd kan je een klacht indienen bij Mediamarkt. Je zou ook een mail kunnen sturen naar de consumentenbond, Kassa, radar of contact zoeken met een rechtswinkel als je zeker weet dat je gelijk hebt. Maar daarvoor heb je denk ik wel een second opinion nodig. Een tussenoplossing is dat je bijvoorbeeld op Marktplaats e.d. gaat zoeken naar een nieuw/tweedehands scherm. Dat scherm kan je dan eerst laten vervangen. Je kunt hiervoor ook terecht bij: http://www.ipodreparatie.nl/ of http://www.ipodrepair.nl/. Dergelijke bedrijven zou je ook om een second opnion kunnen vragen. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Antwoorden (5)

Lijkt me wel, met de bon richting aankoop punt gaan en uitleggen wat het probleem is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Mitch001;

Normaalgesprokene heb je op electronische apparaten ten minste twee jaar garantie, dus ik zou met het toestel en de rekening even langs de verkoper gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt eraan waar je hem gekocht hebt. Als je hem gewoon in een winkel hebt gekocht moet je met het bonnetje teruggaan en kijken wat ze zeggen. Als je hem op internet hebt gekocht ligt dat wat moeilijker.. Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar in principe kan je de verkoper aanspreken op een ondeugdelijk product. Kan inderdaad lastig zijn ook al heb je er recht op. De garantie wordt door echter gelukkig door Apple zelf verder afgehandeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat laatste lijkt echter wat tegen te vallen hier. Kennelijk zijn hier afspraken over gemaakt met T-Mobile.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb mijn IPOD TOUCH bij de mediamarkt gekocht,
Er is geen sprake van een iphone,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry Mitch, ik heb mijn antwoord verwijderd en informatie gevraagd over de Ipod en een nieuw antwoord gegeven. Als de iPod minder dan een jaar oud is kan je rechtsreeks bij Apple aankloppen.
Binnen de garantie termijn heb je er garantie op, als er een Apple Store of iCentre bij je in de buurt is moet je daar eens langs gaan met je iPod.

Toegevoegd na 6 dagen:
Ja als er een barst in je scherm zit, dan vervalt je garantie, want een barst komt er niet zomaar in, dan heb je 'm laten vallen o.i.d.
Maar €245,- is wel een hoop geld, zou ik niet doen!
Volgende week ligt de nieuwe iPod touch 4G in de winkel, als ik jou was zou ik die dan kopen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Apple biedt beperkte garantie van 12 maanden op een iPod. Je kunt de garantie controleren op de website van Apple en binnen de garantie wordt een probleem zoals jij meldt gerepareerd:

https://selfsolve.apple.com/agreementWarrantyDynamic.do

Binnen Nederland geldt ook een wettelijke garantie op electronica die anders kan zijn dan de garantie van de fabrikant, namelijk twee jaar. Hiervoor moet je bij de verkoper zijn, want de verkoper is verplicht om een deugdelijk product te leveren en een iPod die binnen twee jaar kapot is, is geen deugdelijke product.

Probleem is vaak dat gelijk / recht hebben niet hetzelfde is als gelijk/recht krijgen, vooral niet bij webwinkels. En veel consumenten zitten niet op de gang naar de rechter te wachten. Daarom biedt Apple aan om de Ipod via een garantieplan twee jaar te beschermen, maar je betaalt dan wel voor iets waar je eigenlijk al recht op hebt. Dus eerder een geen gezeur garantie.

Als je iPod ouder is dan twee jaar, dan wordt het wel moeilijker. Je moet dan aantonen dat de verkoper een ondeugdelijk product heeft geleverd en dat de verwachtte levensduur van een iPod veel langer is. Je kunt hiervoor informatie inwinnen bij de consumentenbond waarvan ik deze informatie heb gekregen (als lid kan ik ze bellen over consumentenzaken).

Toegevoegd na 5 minuten:
Heb je trouwens al geprobeerd het probleem zelf op te lossen en heeft het de laatste software (via de laatste versie van ITunes?)

Zie op de Apple site de probleemoplosser voor de touch:

http://www.apple.com/nl/support/ipodtouch/assistant/ipodtouch/