Het vergrendel knopje van mijn ipod touch is kapot, heb ik hier garantie op?

Hij is ingedrukt zeg maar,
Ik kan hem niet uitzetten en vergrendelen gaat ook niet helemaal goed.
Soms vergrendeld hij vanzelf, heel irritant.
Als ik dan op de home knop druk komt er soms niks of hij vergrendeld meteen weer, en het slide ding om m uit te schakelen komt.
Ook als mijn ipod na een tijd uitomatisch vergrendeld is komt steeds die slide bar om 'm uit te schakelen

Toegevoegd na 6 dagen:
Bedankt allemaal,
ik ben bij de mediamarkt geweest het knopje was inderdaad stuk.
Noormaal zou hij gewoon gerepareerd worden maar door een barst aan de onderkant van het scherm zal de reparatie(alleen knopje) 245 euro kosten :s
terweil ik mijn ipod voor 170 heb gekkocht

Weet jij het antwoord?

/2500

Lijkt me wel, met de bon richting aankoop punt gaan en uitleggen wat het probleem is.

Ha, die Mitch001; Normaalgesprokene heb je op electronische apparaten ten minste twee jaar garantie, dus ik zou met het toestel en de rekening even langs de verkoper gaan.

Ligt eraan waar je hem gekocht hebt. Als je hem gewoon in een winkel hebt gekocht moet je met het bonnetje teruggaan en kijken wat ze zeggen. Als je hem op internet hebt gekocht ligt dat wat moeilijker.. Succes

Binnen de garantie termijn heb je er garantie op, als er een Apple Store of iCentre bij je in de buurt is moet je daar eens langs gaan met je iPod. Toegevoegd na 6 dagen: Ja als er een barst in je scherm zit, dan vervalt je garantie, want een barst komt er niet zomaar in, dan heb je 'm laten vallen o.i.d. Maar €245,- is wel een hoop geld, zou ik niet doen! Volgende week ligt de nieuwe iPod touch 4G in de winkel, als ik jou was zou ik die dan kopen!

Bronnen:
http://touchipod.forum2go.nl

Apple biedt beperkte garantie van 12 maanden op een iPod. Je kunt de garantie controleren op de website van Apple en binnen de garantie wordt een probleem zoals jij meldt gerepareerd: https://selfsolve.apple.com/agreementWarrantyDynamic.do Binnen Nederland geldt ook een wettelijke garantie op electronica die anders kan zijn dan de garantie van de fabrikant, namelijk twee jaar. Hiervoor moet je bij de verkoper zijn, want de verkoper is verplicht om een deugdelijk product te leveren en een iPod die binnen twee jaar kapot is, is geen deugdelijke product. Probleem is vaak dat gelijk / recht hebben niet hetzelfde is als gelijk/recht krijgen, vooral niet bij webwinkels. En veel consumenten zitten niet op de gang naar de rechter te wachten. Daarom biedt Apple aan om de Ipod via een garantieplan twee jaar te beschermen, maar je betaalt dan wel voor iets waar je eigenlijk al recht op hebt. Dus eerder een geen gezeur garantie. Als je iPod ouder is dan twee jaar, dan wordt het wel moeilijker. Je moet dan aantonen dat de verkoper een ondeugdelijk product heeft geleverd en dat de verwachtte levensduur van een iPod veel langer is. Je kunt hiervoor informatie inwinnen bij de consumentenbond waarvan ik deze informatie heb gekregen (als lid kan ik ze bellen over consumentenzaken). Toegevoegd na 5 minuten: ---------------------- Heb je trouwens al geprobeerd het probleem zelf op te lossen en heeft het de laatste software (via de laatste versie van ITunes?) Zie op de Apple site de probleemoplosser voor de touch: http://www.apple.com/nl/support/ipodtouch/assistant/ipodtouch/

Bronnen:
http://www.apple.com/nl/support/ipod/service/faq/
http://www.apple.com/nl/support/ipodtouch/

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100