Is een AC 18V 150mA te vervangen met een DC 18V 150mA?

Het betreft de voeding voor een voorversterker voor een platenspeler. Mijn huidige adapter (de AC 18V 150mA dus) geeft een irritant aanwezige bromtoon. PS ik ben een groot leek op technisch gebied, dus ik ben gebaat bij een klein beetje Jip en Janneke taal ;)

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Audio
1.5K
TurfGraver
3 jaar geleden
Hangt van de voorversterker af.
TurfGraver
3 jaar geleden
Even ter aanvullend, als de voorversterker deze ac spanning zelf omzet naar een dc welke je dc voeding ook levert zou het kunnen.
Maar het is ook mogelijk dat de voorversterker deze ac omzet naar een + en een - voeding (+9 _ 0 _ -9).
In dat geval kan je die dc voeding niet gebruiken.

Antwoorden (1)

Nee. AC staat voor wisselstroom, en DC staat voor gelijkstroom. Deze kunnen niet onderling uitgewisseld worden.
jc54
3 jaar geleden
TurfGraver
3 jaar geleden
Tenzij in de voorversterker anders ook de boel wordt gelijk gericht.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik maak op dat de voorversterker zelf dus van invloed is. Bij deze de voorversterker: DAP PRE-101 phono voorversterker. Bij voorbaat dank voor de hulp!!
TurfGraver
3 jaar geleden
Bromt hij ook als platenspeler niet aangesloten is?
Heb je ground ook aangesloten?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ja TurfGraver, bromt ook als de platenspeler niet aangesloten is en ik heb het aardedraad 'geaard'.