hoe heet het lind van een casettebandje ?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Audio
2.1K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Cassette tape with tangled ribbon opgezocht en wordt vertaald met : ---cassette met verwarde lint--- Echter in een cassette zit een cassettebandje, dat klopt ook.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
volgende vraag: wat is de connectie tussen een potlood en een casettebandje? ;)

Antwoorden (3)

Dat is het cassettebandje, of de cassetteband.

Die zit in een cassette (het min of meer rechthoekige hard-kunststof ding dat je vast kunt pakken).

6 jaar geleden
paulus811
6 jaar geleden
Ik noemde het altijd 'tape'.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik ook!
HeerVoldemort
6 jaar geleden
Ik noem(de) het ook altijd tape
Cryofiel
6 jaar geleden
In een cassette zit de cassetteband. Die mag je ook cassettelint noemen. En omdat 'lint' in het Engels 'tape' heet, mag je ook cassettetape zeggen. Of kortweg tape.
Cryofiel
6 jaar geleden
Net zoals een bandrecorder ook wel een taperecorder wordt genoemd.
paulus811
6 jaar geleden
Cryofiel, je antwoord is ook zeker niet fout, maar zoals bij veel zaken wordt het soms anders benoemd.
paulus811
6 jaar geleden
Net zoals ik het altijd over een cassettedeck had terwijl anderen het een cassetterecorder noemden.
HeerVoldemort
6 jaar geleden
Ik zei ook cassettedeck. Omdat een cassettedeck niet noodzakelijk ook een recorder was.
paulus811
6 jaar geleden
Hou me te goede HeerVoldemort, maar volgens mij kon ieder cassettedeck ook opnemen.
HeerVoldemort
6 jaar geleden
Nee, kon niet altijd, tenzij er 2 in zaten, die konden dat altijd wel. Ik heb nog een oude radio staan met 1 casettedeck. Die kan niet openen, ook niet van de radio.
LeonardN
6 jaar geleden
De Nederlandse wiki maakt dit onderscheid: https://nl.wikipedia.org/wiki/Cassettedeck
Een cassettedeck is een onderdeel van een stereotoren en kan cassettebandjes afspelen en opnemen met de vaste snelheid van 4,75 cm/sec. https://nl.wikipedia.org/wiki/Cassetterecorder
De cassettespeler kon alleen weergeven en was tot in de jaren negentig het primaire afspeelapparaat in auto's.
Het cassettedeck kon ook opnemen.
De cassetterecorder had daarbovenop voor het weergeven een eigen versterker en eigen luidsprekers en vaak voor het opnemen eigen microfoons. De radiocassetterecorder had een ingebouwde radio, waarvan deze direct opnames kon maken, zonder microfoon of aansluitsnoer. Grofweg zijn er dus 3 namen
-cassettedeck=onderdeel stereotoren afspelen/opnemen
-cassetterecorder=draagbaar opnemen/afspelen ingebouwde speaker/microfoon
-cassettespeler=afspeelapparaat Maar als je de Engelse pagina pakt kent deze enkel cassette deck.
Toch is dit wel veelzeggend:
https://www.google.nl/search?q=cassette+recorder&tbm=isch&oq=cassette+recorder&gs_l=img
https://www.google.nl/search?q=cassette+deck&tbm=isch&oq=cassette+deck&gs_l=img
Twee mogelijkheden
Cassette tape with tangled ribbon opgezocht en wordt vertaald met :

—-cassette met verwarde lint—-

Echter in een cassette zit een cassettebandje, dat is ook juist.

Toegevoegd na 4 minuten:
In Nederland wordt ook gebruikt: tape.
Je kunt tape kopen voor het versterken van een te verzenden doos bv. Of om het glas te vrijwaren van verf als je gaat schilderen. Het wordt allemaal tape genoemd.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
LeonardN
6 jaar geleden
-Verwarrend antwoord.
Zoals ik het lees is het antwoord volgens jou: "cassette met verwarde lint"
Magneetband

Maar wat ook gezegd werd:
Lint
Tape
Band
Waar je ook cassette voor kan zetten.

Een cassettebandje bestaat uit drie delen(2x spoel, cassette, band) en is een doorontwikkeling, miniaturisering van de bandrecorder. Door de spoelen en het band/lint/tape in een kleine behuizing (cassette - verkleinwoord voor case/casing) te stoppen had men een veel compacter handzamer en handiger product voor consumenten.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Magneetband

Toegevoegd na 2 minuten:
Een muziekcassette, cassettebandje, compactcassette of simpelweg bandje is een magneetband die wordt gebruikt als geluidsdrager, in een speciaal daarvoor gemaakte vaste doos (cassette).

https://nl.wikipedia.org/wiki/Muziekcassette
6 jaar geleden
zondag
6 jaar geleden
Een cassettebandje een magneetband noemen klinkt super ouderwets en niemand noemt zo'n bandje dus zo. Een cassette bandje IS weliswaar een magneetband maar HEET niet zo.