Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke speakerset is voor mij het beste?

Ik wil graag een nieuwe set kopen voor mijn laptop. Ik luister graag muziek met diepe bassen (dance etc.). Graag zou ik een 2.1 stereoset willen, dus met een woofer. Mijn budget ligt tot 70/80 euro.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio
579

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ik raad je Logitech Z4 aan.
Deze heeft twee speakers en een subwoofer.
Heb hem zelf ook en het geluid is heel erg goed.
Mochten ze niet meer in de handel zijn kan je kijken naar een alternatief. Let dan op de frequentie (20-20000Hz) en op het aantal wat (hoe meer hoe harder, maar niet hoe beter)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"frequentie (20-20000Hz)"
En wat zegt dit?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zijn de lage (20) en hoge (20000) tonen.
Hoe kleiner het kleine getal en hoe groter het grote getal, hoe meer bereik de speakers hebben, dus hoe meer bass er bijvoorbeeld klinkt...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ze die 20 Hz met een redelijk volume zouden weergeven wel.
Veel fabrikanten roepen n.l. wel 20 Hz -20 KHz maar geven er voor het gemak niet aan dat die 20 Hz die het weergeeft bijna niet hoorbaar zijn. Maar he, hij geeft wel (wat) 20 Hz weer. :)
Enig idee hoeveel dB je van lage tonen moet produceren om ze als gelijk te ervaren als de hogere tonen?
http://www.nu9n.com/images/fletcher.jpg
Mijn punt.
Kijk niet naar specs maar gebruik je oren.
Voor dat budget zou ik een logitech z523 nemen. Voor rond de 40 euro al te koop
(Lees meer...)
paulus811
11 jaar geleden
je zou ook eens naar labtec kunnen kijken, die heb ik en het is echt super goede kwaliteit voor een degelijke prijs.. labtec multimedia sound system heet het..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding