Hoe neem ik een muziekstuk dat ik bespeel op een keyboard die ik heb aangesloten op een laptopr op?

Ik heb een keyboard aangesloten aan mijn laptop. Nu wil ik de muziek die ik speel opnemen maar als ik dat probeer neemt mijn laptop alleen het gene wat er in de kamer gebeurt op. Weet er iemand hoe ik dit voor mekaar kan krijgen?

6 jaar geleden
in: Audio
2.7K
TurfGraver
6 jaar geleden
Hoe aangesloten?

Het beste antwoord

Je keyboard heeft een MIDI uitgang. (MIDI staat voor Musical Instrument Digital Interface). MIDI vertaalt de instellingen van je keyboard naar een digitaal signaal. MIDI is niet een soort microfoon die opneemt wat jij speelt. Het registreert hoelang jij welke toets met welke instellingen aanslaat.

Voor de verbinding tussen keyboard en laptop heb je MIDI naar mini-jack kabel nodig. En uiteraard een programma op je laptop om de MIDI-stream van je keyboard te interpreteren, op te slaan als bestand en weer af te spelen.

Toegevoegd na 8 minuten:
Een MIDI-bestand is geen geluidsbestand maar een instellingenbestand en kan dus niet worden afgespeeld zoals bijv. een MP3.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Vanwaar de min voor dit antwoord??
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik denk omdat de OP de muziek wil opnemen als geluidsgolven en niet als toetsaanslagen zodat je het exact gespeelde weer terug kunt afspelen op de laptop. Ik vind overigens jouw antwoord ook de chiqueste oplossing want je kunt dan elk piano geluid of synthesizer pakken voor je toetsaanslagen dus ik + 'm weer.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Overigens is je toevoeging na 8 min incorrect, je kunt midi bestanden wél afspelen als een muziekbestand, het klinkt dan wel een beetje Kees Casio op de meeste spelers omdat je meesten niet weten hoe je het MIDI correct mapped.
TurfGraver
6 jaar geleden
Geluid van midi zal van de beschibaar geluid afhangen. Dat het 'kees casio' kan klinken zal van de gebruikte wavetables in de media speler afhangen. Verder de antwoord, niet alle keyboards hebben een midi aansluiting. MIDI naar mini jack kabel?
TurfGraver
6 jaar geleden
De gelinkte kabel is niet bedoeld voor MIDI. :/
De zouden dit een DIN 5 (connector gebruikt voor MIDI) - Jack kabel moeten noemen.
Deze kabel is n.l. bedoeld voor DIN 5 audio signalen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/DIN-connector
accordeonsimon
6 jaar geleden
weet iemand toevallig een programma om het digitaal signaal op binnen te pakken en een programma om het digitaal signaal om te zetten naar een mp3 bestand? (dat bovendien gratis is)