Hoe neem ik een muziekstuk dat ik bespeel op een keyboard die ik heb aangesloten op een laptopr op?

Ik heb een keyboard aangesloten aan mijn laptop. Nu wil ik de muziek die ik speel opnemen maar als ik dat probeer neemt mijn laptop alleen het gene wat er in de kamer gebeurt op. Weet er iemand hoe ik dit voor mekaar kan krijgen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je keyboard heeft een MIDI uitgang. (MIDI staat voor Musical Instrument Digital Interface). MIDI vertaalt de instellingen van je keyboard naar een digitaal signaal. MIDI is niet een soort microfoon die opneemt wat jij speelt. Het registreert hoelang jij welke toets met welke instellingen aanslaat. Voor de verbinding tussen keyboard en laptop heb je MIDI naar mini-jack kabel nodig. En uiteraard een programma op je laptop om de MIDI-stream van je keyboard te interpreteren, op te slaan als bestand en weer af te spelen. Toegevoegd na 8 minuten: Een MIDI-bestand is geen geluidsbestand maar een instellingenbestand en kan dus niet worden afgespeeld zoals bijv. een MP3.

Bronnen:
https://www.allekabels.nl/midi-kabel/7068/...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100