hoe kan ik muziek afspelen en laten stoppen via een bewegingsmelder?

De situatie is als volgt: Toilet heeft een glazenwand welke ondoorzichtig wordt als iemand binnen treed er gaat tegelijk licht aan. Als men buiten gaat dooft het licht en wordt de wand weer doorzichtig. Nu wil men tevens zee , wind of water geluiden laten horen.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Audio
2.5K
paulus811
6 jaar geleden
Als je dan toch zoveel geld voor een toilet uitgeeft, maken die paar centen om de gehele dag muziek te hebben in het toilet ook niet meer uit. Overigens lijkt het me vreselijk om wind geluiden te horen op een toilet, maar dat is een persoonlijke mening.

Antwoorden (1)

De signaaldraad voor de verlichting kan ook gebruikt worden als signaaldraad voor een CD-speler (of ander geluidsbron). Mogelijk moet er een relais tussen gebouwd worden als het signaal niet sterk genoeg is om de geluidsinstallatie in te schakelen.
jc54
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
En wat moet ik mij dan voorstellen bij een relais om een signaal te versterken? Sorry maar vind dit gewoon (zonder beledigend te willen zijn) een knudde antwoord voor het puntje waar vraagsteller niets mee kan.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
En de CD-speler kan wel aangaan, maar dan speelt deze nog niet af (die van mij niet althans). Een vriend van me heeft het in zijn toilet met een radio gedaan, maar een radio speelt van zichzelf als er stroom op komt te staan. Je zal dus sowieso aan een andere geluidsbron moeten denken. Eentje die bij aangaan in te stellen is dat deze ook gelijk afspeelt, of een die extern en geautomatiseerd dat commando kan krijgen.