afstandsbediening van oude dvdspeler is kwijt. Wie heeft tip?

Heb oude dvdspeler gekregen, een Philips. Speelt goed af maar de afstandsbediening zat er niet bij. Bij opstarten springt hij in het keuzemenu. Maar ik kan zonder afstandsbediening de ondertiteling niet instellen. Heb een afstandsbediening van een andere Philips opname/dvdspeler gepakt, maar die reageert hier niet op. Wie helpt?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Audio
17.6K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een afstandsbediening moet afgesteld worden op het juiste apparaat, ook al is het allebei hetzelfde merk. Ik heb dit eens gevraagd, is weer een kwestie van ...dan moet de consument weer een nieuwe kopen, dus meer geld uitgeven, net als stofzuigerzakken eigenlijk. Mijn oplossing was een UNIVERSELE afstandsbediening toen de mijne zoek was. Ik heb er een gekocht bij de Action (Gründig/ Duitsland) voor een geweldige prijs. Incl. 12 AAA batterijtjes (Duracell) was ik €9,95 kwijt. Kijk, daar kan je niet voor sukkelen toch :)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb nog een afstandsbediening liggen van een andere DVD speler. Kan ik deze daar ook voor gebruiken? En hoe werkt dat dan om hem af te stellen op de DVDspeler?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nee, dat dacht ik ook, tenzij het natuurlijk een identieke dvd-speler is. Je hebt een universele afstandsbediening nodig. Deze moet afgesteld worden, gebruiksaanwijzing zit er bij.
Dus helaas niet met de andere ab. (De prijs was trouwens nog lager, dit was nog inclusief een oplaadsnoertje voor mobiel)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ah nu snap ik het. Geld is het probleem niet hoor, tis meer het gedoe. Thnx.

Antwoorden (2)

Er zijn universele afstandsbedieningen te koop. Deze kan je aanpassen aan jouw apparaat zodat je de universele afstandsbediening kan gebruiken als jouw standaard-afstandsbediening.

Zoek op een website van een elektronicawinkel naar universele afstandsbediening of vraag ernaar in de winkel.
7 jaar geleden
Voor veel oudere apparaten kun je online nog gewoon een nieuwe afstandsbediening bestellen, bij voorbeeld hier: http://afstandsbediening.nl/contents/nl/d2436.html

Toegevoegd na 11 minuten:
Of hier:
http://www.afstandsbedieningwinkel.nl/nl/main.php?tabel=philips
http://www.philips.nl/c-m-ac/afstandsbedieningen/nieuwste#filters=OTHER_REMOTE_CONTROLS_SU&sliders=&support=&price=&priceBoxes=&page=&layout=12.subcategory.p-grid-icon