Ik hoor geen geluid bij het opnemen van cassette via cd speler, hoort dat zo?

Ik wil graag een cassettebandje opnemen via een cd, ik heb dus al heel veel informatie opgezocht over hoe en wat ik dan aan moet sluiten op mijn versterker, cassette denk enz...
Maar ik hoor geen geluid tijdens het opnemen, hoort dat zo?
Of doe ik iets verkeerd en hoor je gewoon te horen wat je opneemt als je een cassette opneemt via cd?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Audio
2.4K
TurfGraver
4 jaar geleden
"een cassette opneemt via cd"
Wat probeer je te doen?
Een cassette speler kan in en uit gangen hebben.
Wat er op de ingangen komt kan op genomen worden op cassette.
De uitgangen zijn voor afspelen.
Wellicht handig im te vermelden waarmee (merk type) en hoe de boel is aangesloten je wat probeert te doen.

Antwoorden (1)

Dat ligt er aan hoe je het aansluit.
Als je GEEN versterker gebruikt of deze onjuist aansluit hoor je niks van de opname (ook al gaat dat prima).

Onderstaand een plaatje van een gebruikelijke aansluiting icm met een versterker.
Toegevoegd op 31 oktober 2019 16:50: afbeelding
Plaatje bij antwoord
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Mijn versterker (Yamaha RS202D) heeft geen tape aansluitingen. Line 3 heeft wel een in en out.
LeonardN
4 jaar geleden
Hoewel de volgende uitspraak waarschijnlijk technisch incorrect is, heb je er praktisch wel wat aan: TAPE IN/OUT = LINE IN/OUT
Dus waar ik een plaatje met TAPE laat zien kan jij voor TAPE, LINE lezen. https://nl.yamaha.com/nl/files/2FC52312B5764013A0BF12B2EBA7BF2E_12075_735x735_17e53dfd373f1e0d2206761044963d52.jpg TAPE OUT > LINE IN
LINE OUT> TAPE IN Plaatje aangepast :D