Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (2)

De Duitser Karlheinz Brandenburg wordt beschouwd als de uitvinder van het digitale muziekformaat mp3. De officiële geboortedag ervan is 14 juli 1995.
(Lees meer...)
7 jaar geleden
De algoritmes voor MPEG Audio Layer 3 werden al in 1991 goedgekeurd, en in 1992 vastgelegd in de MPEG-1 standaard. De eigenlijke "uitvinding" was dus daarvoor al, maar daar is geen precies tijdstip voor aan te geven ( Karlheinz Brandenburg was begin jaren '80 al bezig met psychoacoustische audio compressie, en hij was niet de eerste). De genoemde datum van 14 juli 1995 is slechts de datum waarop .mp3 gekozen werd als bestandsextensie, dat heeft met de uitvinding weinig te maken.
(Lees meer...)
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Vond deze nog waarin je een mooie opsomming ziet. http://mp3licensing.com/mp3/history.html
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+Gisteren ook mijn hoofd gebroken over wat nou het antwoord was, het is idd eerder een proces van jaren waarin steeds een stapje gezet is naar het uiteindelijk resultaat. Wat MP3, MP3 maakt is waarschijnlijk al voornamelijk in die thesis uit '89 al beschreven.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
"Wanneer ik op de universiteit uitlegde wat we deden, zei ik altijd dat je hiermee in theorie een cd kon maken met twaalf uur muziek. In de praktijk zou zo'n cd twaalf keer zo duur zijn, omdat de kosten vooral in de muziek zitten en niet in de drager. Dat leek me onhaalbaar. " Uiteindelijk is de praktijk gebleken dat elk album gratis verspreid werd ;D. Zo zie je maar hoe men nooit goed kan voorspellen waar iets voor kan/zal dienen.
gvrox
7 jaar geleden
Dank je voor de toevoegingen, MrTomaat!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding