Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als ik een baksteen op mijn subwoofer doe (lochitech Z-4) om het geluid te verbeteren, is dat slecht voor mijn subwoofer?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
828

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Je kan wel een baksteen 'door' je subwoofer krijgen als je te veel herrie maakt 
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik neem aan dat je zelf al begrijpt dat je met een baksteen krassen kan maken op je subwoofer, of dat een te grote steen op een te kleine/fragiele subwoofer niet goed is voor je subwoofer. In die zin: Ja, je kan een subwoofer mollen met een groot genoege steen. (-:

Daarnaast is het erg afhankelijk van je subwoofer of het geluid er echt beter van wordt (maar probeer het vooral uit!!).

En dan is het concrete antwoord op je vraag: Nee, kan geen kwaad.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je onder de baksteen een zachte doek legt zal die je subwoofer al niet meer beschadigen, én de trillingen die je hoort van de baksteen worden opgenomen door die doek.
(Als hij tenminste dik genoeg is.)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het nodig is een baksteen op je subwoofer te leggen is het niet zo`n beste. de kast van een subwoofer moet voldoende zwaar gebouwd zijn. Maar als het toch niet zo`n super kwaliteit is dan zal die baksteen geen kwaad kunnen. Pas wel op dat hij er niet af trilt. Wellicht is een stoeptegel beter (is ook zwaarder).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding