Is XLR naar 6.5 Jack beter dan Jack naar Jack?

Hallo mensen,

Ik heb een kleine bedroom studio en wil hem graag uitbreiden.
Ik heb nu twee KRK's aangesloten met unbalanced kabeltjes. Ik koop binnenkort een Focusrite 2i2/2i4 deze hebben een jack input.

Dan nu de vraag!
Wat is dan uiteindelijk beter:

XLR vanaf de monitor naar jack input van de focusrite?
Of
Jack vanaf de monitor naar jack input van de focusrite?

Alvast bedankt voor een antwoord :)

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Audio
1.2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hoi, afhankelijk van wat je gaat aansluiten klopt je vraag niet helemaal denk ik. Meestal sluit je de luidsprekers aan op de uitgang van de Focusrite. Dat is er maar eentje, namelijk de 2 jack uitgangen op de achterzijde. De aansluitingen op de voorzijde zijn voor instrumenten of microfoons. Je hebt dus helemaal geen keuze, tenzij ik je vraag/toepassing totaal niet begrijp.
TurfGraver
7 jaar geleden
XLR vanaf de monitor naar jack input van de focusrite?
Of
Jack vanaf de monitor naar jack input van de focusrite?
I.p.v. jack input, jack output :) en het klopt...
Overigens zijn die jack outputs balanced, dus zolang je balanced (TRS) jackes met juiste kabel genruikt maakt het niks uit behalve de connector aan de ander kant (ja, de KRK hebben ook een TRS balanced jack ingang).

Antwoorden (1)

Xlr naar xlr is de beste solide verbinding. Dus Xlr jack is beter dan jack jack
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Alsof je het verschil ooit gaat horen.
TurfGraver
7 jaar geleden
Solide en minder kans op 'per ongeluk los raken', ja.
Geluidskwaliteit, zolang ze beide balanced zijn (dus TRS jack gebruiken met juiste kabel) maakt het niet uit.