Waar kan ik muziek in FLAC kwaliteit downloaden?

ik wil graag mijn hele muziekbibliotheek in de kwaliteit downloaden waarmee het ook is opgenomen (ik realiseer me dat dit waarscheinlijk een aardig tijdrovend klusje gaat worden, maar dan heb je ook wat).
Dus de studioopnamens zonder kwaliteitsverlies.
Ik vind echter nergens waar dit kan.
Kan iemand mij hiermee helpen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Audio
8.1K
paulus811
8 jaar geleden
Hoe bedoel je 'downloaden'? Overzetten van je cd's naar FLAC of de mp3's die je hebt opnieuw in FLAC formaat downloaded.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Heb je echt niets beters te doen? Treurig...
paulus811
8 jaar geleden
@samdokan? Wat vind je zo treurig?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nou in princiepe dacht ik de mp3'tjes opnieuw in flac downloaden als dit mogelijk is...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat werkt het best illegaal, omdat niet alle muziek in FLAC wordt aangeboden als download (of als WAV/AIFF).

Het beste antwoord

Ik weet niet wat voor muziek je precies zoekt, maar je kunt op Bandcamp meteen in FLAC-kwaliteit downloaden. Het is wel een website met een vrij alternatieve inslag, dus grote kans dat niet alle muziek die je zoekt er op staat.

Verder weet ik als fervent downloader weinig opties om dit direct zo te downloaden en zul je met WAV of AIFF genoegen moeten nemen, waarna je die kunt converteren naar FLAC en alsnog dezelfde kwaliteit hebt (omdat je dan geen conversieverlies hebt).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als ik het goed begrijp heeft WAV of AIFF dus wel kwaliteitsverlies, maar kun je dit herstellen door het gewoon te converteren naar FLAC?
En waar kan je dan weer WAV of AIFF bestanden downloaden?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee nee, WAV en AIFF zijn zover ik weet de enige 2 niet-gecomprimeerde bestandstypen (1411kbps). Dus zeg maar studiokwaliteit, zonder compressie. Als je dit vervolgens converteert naar FLAC, wordt je bestand kleiner, maar behoud je dezelfde kwaliteit (dus geen conversieverlies) :) En laat je door niemand iets wijsmaken, je kunt NOOIT iets 'upcoden' van een lagere naar een hogere kwaliteit! Dus een mp3, ook al is die in 320kbps, kan nooit een hogere kwaliteit worden. Als je twijfelt aan de kwaliteit, maar de meta-info zegt je dat het wel 1411kbps o.i.d. is, kun je de werkelijke kwaliteit gevisualiseerd zien met een klein programmaatje dat SPEK heet. Grofweg is alles dat boven de 21khz uitkomt, ongecomprimeerde kwaliteit (hoe meer richting 22khz, hoe beter de opname). De rest is dan wel slecht opgenomen, of geüpcode van een lagere source (bijv. mp3). Je vindt SPEK op www.spek.cc WAV en AIFF zijn verkrijgbaar op meerdere muziekdownloadwebsites overigens. Voor elektronische (dance)muziek (wat ik zelf vaak download), moet je dan op Beatport zijn.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hier zie je een schema van hoe je een aantal bekende bestandstypen in zou kunnen delen op kwaliteit (lossless = FLAC of APE) http://www.winxdvd.com/resource/pics/aac-vs-mp3-quality-comparison.jpg
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor al je hulp! Ik heb echter nog 1 vraagje. Ik kan werkelijkwaar die sites waar je op doelt als je "meerdere downloadsites coor WAV of AIFF" niet vinden. Zou je die nog even willen geven? Dan geef ik je de "beste antwoord" punten. ;-)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Haha ja ik weet niet wat voor muziek je precies zoekt, dus ik kan wel een paar websites noemen, maar dat is vooral elektronische dancemuziek. Bijv. Trackitdown.net
Junodownload.com
Whatpeopleplay.com
Beatport.com Verder weet ik dus alleen nog Bandcamp voor het alternatievere circuit, maar daar is de keuze wel heel klein hoor!

Andere antwoorden (1)

In 7Digital en mogelijk ook andere shops kun je muziek downloaden in FLAC. Niet alle muziek; het zal immers niet allemaal als FLAC zijn uitgegeven. Via iTunes kun je géén lossless audio kopen; wel kun je bijvoorbeeld bestanden omzetten naar ALAC, wat net als FLAC lossless is, en deze muziek beluisteren in iTunes.