Kan ik ook speakers uit een 2.1 set vervangen door de kabels door te knippen en de nieuwe speakers te verbinden?

Ik wil de speakers uit mijn Creative Inspire A300 set vervangen door speakers uit een andere set. Kan ik deze speakers ook vervangen door simpelweg de kabels door te knippen en de nieuwe speakers er aan te solderen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Ja, dat kan. Kabels doorknippen en met nieuwe speakers aan elkaar solderen is de gemakkelijkste manier. Let wel op, dat je de "+"en de "-" bij beide speakers gelijk aansluit.
jc54
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kan het ook voorkomen dat de nieuwe speakers te veel vermogen vragen van de versterker in de subwoofer en dat er dan beschadiging optreedt?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het kan dat ze van een ander impedantie (ohm) zijn, het kan dat ze van een ander vermogen (Watt) zijn en het kan zijn dat ze domweg beroerd klinken hierop. Impedantie kan er voor je versterker zijn. Vermogen kan je nieuwe speakers opblazen (ja als er niet voldoende vermogen is).