o.a. via de hoofdtelefoonuitgang. Verder afhankelijk van het type t.v.
jc54
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@jc54 -Hoe krijg je het speakerdraad in de hoofdtelefooningang dan?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
https://www.google.nl/search?q=speakers&es_sm=93&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAcQ_AUoAWoVChMIqLHh0LrJyAIVhINyCh2_kw8N&biw=1920&bih=1075#tbm=isch&q=speakers+back&imgrc=NZX-3bqV5fGVLM%3A
paulus811
8 jaar geleden
Het vermogen op de hoofdtelefoonuitgang is veel te laag om een gewone luidspreker aan te sturen. Je moet in dat geval dan wel een actieve luidspreker gebruiken.
Normaliter via een versterker; mini jack van de tv-uitgang naar tulp van de versterker, vanaf de versterker speakerdraad naar de speakers. Of als beide (TV en versterker) digitale aansluingen hebben via optisch of coax. Of in het minder voorkomende geval van speakers met ingebouwde vesterking direct. Of als je een 5.1-receiver set bedoelt kan je soms met HDMI-ARC werken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
jc54
8 jaar geleden
De vraag was, hoe je speakers aansluit. Niet hoe je een versterker aansluit. En verder was het de hoofdtelefoonUITgang, niet de INgang.........
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@jc54 Je kan een speaker niet direct aansluiten dus dat moet gewoon een deel van het antwoord zijn als er voor mijn part nog 100 apparaten en kabels tussen moeten voor dat het werkt, moet je dat allemaal uitleggen. Uitgang inderdaad. Maar waarom reageer je hier en niet onder je eigen vraag.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
*Behalve als het actieve speakers zijn (dus met versterker ingebouwd).
paulus811
8 jaar geleden
Ik vind het een prima antwoord en ook het enige juiste. Als de tv geen 'echte' speakeruitgangen heeft, dan moet het via externe versterking.