Kan ik mijn USB microfoon aan mijn mengpaneel koppelen?

Hallo,

Ik heb de Samson Co1U USB microfoon. Ik zou die graag willen aansluiten aan mijn TMX-1010 mengpaneel. De microfoon is USB. Er is geen USB aansluiting op het mengpaneel. Alleen AUX en component. Ik zou graag het geluid willen bepalen via dat paneel. Maar kan dat wel? Ik zou dat geluid wat uit het mengpaneel komt naar mijn laptop willen brengen kan dat ook? Ik heb wat foto's van de mic en het mengpaneel genomen. Voor op het mengpaneel zit een AUX aansluiting. Ik weet niet of jullie daar wat aan hebben.Ik gebruik mijn microfoon voor YouTube video's dus het moet wel goede kwaliteit zijn.

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Audio
4.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat wil niet. :)
Een USB microfoon is bedoeld om aan te sluiten om een computer en heeft een ingebouwd ADC. Uitgang is dus digitaal.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Let ook op dat als je een 'gewoon' condensator microfoon zou kopen deze ook niet op deze mengpaneel wil. Een condensator microfoon heeft fantoom voeding en (een goede) microfoon voorversterker nodig.
Info: http://homestudioplugin.nl/opnemen/microfoons/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
zo te zien heeft dit mengpaneel niet eens een microfoon ingang, ik zie alleen 4 lijn ingangen en 2 uitgangen op de foto's
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
voor aan zit een ingang
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vermoed dat deze microfoon ingang alleen geschikt is voor een dynamisch microfoon (met on-gebalanceerd aansluiting).
Kortom, deze (USB) microfoon kun je er niet op aansluiten en als je een ander (microfoon) aanschaft voor deze mixer neem dan geen condensator microfoon.

Antwoorden (2)

ik weet er niet super veel van heb een paar lessen licht en geluid gehad, maar volgens mij is het mogelijk. Waarschijnlijk kan het als je een Jack USB kabel hebt, want het usb deel kan je dan in je mic doen en dan met normale jack ertussen moet het kunnen lijkt mij.

in de bron zie je zo kabeltje
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kabeltje is bedoeld om USB apparaten op te laden (of te voeden) via een stroom adapter.
Dat is met jouw spullen niet mogelijk, het mengpaneel heeft alleen analoge in- en uitgangen.
Je kunt wel de mixer op de laptop aansluiten, maar dan moet je een externe (usb-)geluidskaart op de laptop aansluiten. Deze heeft analoge ingangen waar je de mixer op aan kunt sluiten.
Er bestaan geen simpele apparaatjes om het digitale signaal van de microfoon weer analoog te maken, niemand zit te wacten op microfoonsignaal dat eerst AD omgezet naar USB, Dan weer terug DA voor jouw mixer en daarna weer AD om op de USB van de laptop binnen te komen. Het geeft kwaliteitsverlies en extra latency.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
maar dan moet je een externe (usb-)geluidskaart op de laptop aansluiten. Op een laptop zitten (of zaten?) vaak een analoge in en uitgang. Tegenwoordig zie je weleens dat de ingang weggelaten wordt omdat er al een microfoon in de laptop gebouwd zit bij de camera(althans dat is volgens mij de reden). Maar je praat ook over ingangen, we hebben toch maar 1 ingang (ok stereo) nodig?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een mengpaneel heeft L en R uitgangen op lijnniveau, dat signaal is eigenlijk te groot voor de microfoon ingang(-en) van een laptop. Bovendien staat op de ingang een gelijkspanningscomponent om een condensatormicrofoontje te voeden. Veel kans op ruis door misaanpassing...
Een externe geluidskaart heeft naast een goede analoge microfooningang op XLR met evt. 48V fantoom ook stereoingangen op lijnniveau met cinchaansluiting.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+Je hebt helemaal gelijk, theoretisch. Praktisch gezien heb ik eigenlijk zo vaak mic ins op laptops gebruikt en gebruikt zien worden, als line ins, dat ik niet eens meer beter weet. Zonder echte hoorbare problemen met ruis.