Kan ik in houten speakers boren?

Ik heb van me vader 2 speakers gekregen met houten kasten. In mijn woning staan ze alleen niet mooi op de grond (past niet bij de rest van de inrichting). Dus heb ik besloten om ze op te hangen met een frame.

Maar hoe bevestig ik deze aan de speakers? Als ik boor gaat dan de kwaliteit van me geluid achteruit? Of kan ik beter iets anders gebruiken?

Informatie speakers:
L: 490mm
B: 260mm
D: 250mm

Houtdikte: 7mm

http://www.bowers-wilkins.com/Downloads/Product/Archive/ENG_FT00070_DM110i_info_sheet.pdf

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Audio
2.3K

Antwoorden (2)

Je kan er gewoon schroeven in draaien, ook een klein gat mag, wel daarna weer luchtdicht maken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een schroef in de rand / het hout van de kast hoeft geen probleem te zijn.
Je kunt i.p.v. een hangframe een hijsband of ketting gebruiken.
Een hangframe of ketting zou met trillingen het geluid kunnen beïnvloeden of kunnen meetrillen.
Een hijsband (kosten zijn laag, zie bron) heeft dat probleem niet.
Let wel op dat de bevestiging solide is, zodanig dat de speaker niet kan vallen (zie ongeval, bron 2).