Hoe kan ik mijn laptop met een home theater set aansluiten?

Ik heb een soundhub home theater hts7201. Ik wil graag films en videos vanaf mijn laptop op de tv dmv die set zien. Met een hdmi kabel lukthet niet (of ik doe het fout)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (2)

Je hebt ook een veels te simpel apparaat gekocht als je zoiets wil. Er zitten niet eens HDMI ins op, alleen 1 HDMI out. Je zal dus de HDMI-out van de laptop direct op je TV aan moeten sluiten en daarnaast de analoge uitgang van je laptop aan de analoge ingang van je HTS moeten hangen.

Een andere optie is dat je de digitale uitgang van je TV naar de digitale ingang van de HTS brengt. Dat kan alleen als je tv digital-out heeft.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deze set biedt 2 mogelijkheden om content (video en audio) vanaf laptops of computers af te spelen.

Allebei de mogelijkheden gaan echter via het thuisnetwerk, dus via de router van je internetaansluiting.

Mogelijkheid 1 is via een WLAN verbinding (WirelessLocalAreaNetwork) maar met behulp van een dongle die je apart van Philips moet kopen. Het apparaat heeft zelf geen Wifi device aan boord.

Mogelijkheid 2 is via een bekabelde LAN (LocalAreaNetwork) verbinding met behulp van een UTP kabel vanaf de HTP7201 naar je router.
Deze mogelijkheid is te prefereren boven de Wifi variant want goedkoper en geen kans op onbedoeld meekijken van bijv. buren en ongewenste gasten. (als je de beveiliging niet goed hebt ingesteld.)

Voor het aansluiten en instellen volg je de aanwijzingen die in hoofdstuk 6 van de handleiding staan vanaf 'internet en computers'.