Bij welke versterker kan ik de "input-volume" en volume per luidspreker afzonderlijk regelen(zie uitleg...)?

Ik zoek een versterker zoals de ‘Inter M PAM 120’, maar dan dat je ook nog de volumes van elke speaker afzonderlijk kan regelen…

graag met microfoon ingangen met priority..

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Audio
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarom dan niet gewoon een mengpaneel voor de versterker?

Antwoorden (1)

De Inter M PAM 120 is een mono mixer met ingebouwde versterker, bedoeld voor vaste omroepinstallaties. Hij heeft meerdere speakeruitgangen, maar die staan gewoon parallel. Het aansluiten van een extra eindversterker voor de speakers die een apart niveau moeten hebben, kan al een oplossing zijn.
Als het je gaat om een vaste omroepinstallatie waarbij de niveauverschillen niet steeds moeten veranderen, dan kun je dit ook goedkoper bereiken door aangepaste speaker-impedanties. Dergelijke mixers horen vaak bij een 100V-installatie, waarbij je het onderlinge volume van de speaker regelt met de aansluiting op de speaker zelf.