Heeft dit moederbord een goeie geluidskaart voor 5.1 speakers?

Ik heb een ASUS P8B75-M LX moederbord.
Op de site van ASUS kan ik vinden dat er qua audio in zit:

VIA VT1708S 8-Channel High Definition Audio CODEC
- Supports : Jack-detection, Multi-streaming, Front Panel Jack-retasking, Anti-pop Function

Kan ik hiermee 5.1 speakers zoals de Logitech Z906 5.1 geluid afspelen met maximale kwaliteit?

Ik las namelijk dat je voor beste kwaliteit een externe geluidskaart nodig hebt maar dat sommige moederborden een ingebouwde geluidskaart hebben die voldoet, heeft mijn moederbord dat?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Audio
1.2K

Het beste antwoord

Ja en nee.

Huh? Ja, je moederbord heeft de techniek ervoor (geluidskaart/codec), maar niet de outputs op de achterplaat (daar zit alleen de 2.0 uitgang). Alleen als je PC-kast een 7.1 uitgang heeft kan je goed de set aansluiten. Deze uitgangen moet je ook nog intern aangesloten hebben. De vraag is dus of je de goede kast heb (kleine kans).

http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/mb/LGA1155/P8B75-M_LX_PLUS/E7986_P8B75-M_LX_Plus.pdf

Bladzijde viii(8) bij audio.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord! Ik heb de uitgangen dus niet op mijn kast, jammer.