Werkt een subwoofer als je een signaal vanaf een 3.5mm audio-jack (male) naar de XLR kabel (male), die in de input van de subwoofer gaat, stuurt?

Ik wist niet helemaal hoe ik mijn vraag moest stellen. Dus daarom hier de uitleg:

Een vriend van mij wil een subwoofer kopen (hij heeft de Behringer B1200D op het oog), nu wil hij simpelweg dat de subwoofer werkt en dat dit zo goedkoop mogelijk gaat.
Ik had bedacht dat dit ging door een XLR (male) naar 3.5mm audio-jack (male) aan te schaffen en je mobiel of laptop direct aan de sub te verbinden.
Nu heb ik al iets gehoord over een gebalanceerd en een ongebalanceerd signaal, maar ik weet niet of dit ook werkelijk iets uit maakt.

(Ik ben me er trouwens van bewust dat de hoge geluidsfrequenties eruit worden gefilterd door de de Behringer BD1200, en dat hiedoor alleen de bass te horen zal zijn.)

Bij voorbaat dank!

Toegevoegd na 41 seconden:
Linkje naar de 'XLR (male) naar 3.5mm audio-jack (male)' kabel: http://www.bax-shop.nl/xlr-jack/procab-cab714-xlr-male-jack-3.5mm-male-stereo-1.50-meter/product-details.html

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Audio
1.9K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja hoor. Dat gaat prima werken.

Het beste antwoord

Ja hoor dat werkt, alleen is asymmetrisch meer storings gevoelig, dus niet te lange kabels gebruiken en/of niet gebruiken in omgevingen waar veel elektromagnetische storing voor komt. Success
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik vind het toch raar, op de een of andere manier lijkt het veek te simpel, meestal zit er een groot mengpaneel aan vast met allemaal toeters en bellen (waarvan het grootste deel dan overigens ook helemaal niet wordt gebruikt). Overigens geloof ik u wel gewoon! Maar even nog een paar vraagjes: Is een kabel van 1 a 2 meter een 'te lange' kabel of gaat het dan meer om getallen als 10 en 20 m? en wat wil asymmetrisch precies zeggen? en als laatste hoe kan je weten of ergens veel elektromagnetische storing voorkomt? Dank!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Tot een meter of 2a3 lukt wel, ligt ook aan omgeving.
Met een megpaneel, effect apparaten etc, kan je geluid mixen en een mooi totaal plaatje maken, maar uiteindelijk komt er een line-out signaal uit, en die gaat naar de versterkers.