Hoe verminder ik geruis van mijn headset?

Ik heb een sharkoon headset en als ik opneem hoor je op de achtergrond heel veel geruis zoemend achtig iets.
Hoe kan ik dat geruis verminderen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Audio
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Welke headset?
https://www.google.nl/search?q=sharkoon+headset&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=j3LbU-W5LIjB0QXZzYHICA&ved=0CDsQsAQ&biw=1600&bih=783#imgdii=_En waar neem je mee op?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
de Sharkoon Rush Core headset en ik neem met Camtasia op
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is dit wat?
https://www.youtube.com/watch?v=0EBPp8M05Ko
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
het haalt wel het geruis weg maar je stem klinkt echt heel raar.

Antwoorden (1)

Het ligt er aan wat je als geluidsbron gebruikt.
Geruis komt meestal van zo'n geluidsbron en daar is weinig (zeg maar niks) aan te doen. Als het gaat om bv de geluidskaart in een PC dan ligt dat meestal aan de kwaliteit (nee, je betaalt niet altijd voor de naam van het merk).
Gezoem zou kunnen komen doordat je apparaat niet in een geaard stopkontakt zit. Dat heet een 50Hz-brommetje. Als het mogelijk is (en zin heeft) dus aansluiten op een stopkontakt met randaarde.

Bovenstaande uiteraard onder voorbehoud dat mijn aannames kloppen.