Zijn In-ear oordopjes beter dan normale?

Ik heb nieuwe oordopjes gekregen omdat die anderen waren gejat.

Zie afbeelding, dat zijn mijn nieuwe.
Sennheiser IE-8.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Audio
1.2K

Antwoorden (8)

Als het goed is zijn die op je oor aangepast dus beter
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
het ligt eraan wat je criteria zijn. Zelf ben ik altijd voor "normale" koptelefoons. Ik heb een AKG koptelefoon die mij van een kraakhelder geluid voorziet maar wil je er eentje voor je mp3speler, dan zou ik zeker voor in-ear kiezen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ligt er een beetje aan wat je zelf beter noemt. Het geluid komt denk ik bij goede koptelefoon/oordopjes wel bij elkaar in de buurt.

in-ear dempt meestal omgevingsgeluid wat voor buiten wel fijn is. Mijn senheiser koptelefoon is vrij groot en lekt veel geluid naar buiten. Dit kan door reizigers in OV en collega's als storend worden ervaren.

Persoonlijk vind ik een grote koptelefoon fijner zitten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In-ear dopjes zijn zeker omgevings-vriendelijker, zijn sluiten het oor wat beter af zodat andere mensen geen hinder hebben van de 'muziek'.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bedoel je nu het verschil tussen een normale koptelefoon en Oordopjes. Want in-ear oordopjes zijn gewoon oordopjes. Die dingen worden gewoon zo genoemd.

Maar het ligt er natuurlijk aan van welk merk je ze koopt en voor wat je ze gaat gebruiken.
Tegenwoordig bestaan er in ear oordopjes die 220 euro kosten en die gebruikt worden door djs over de hele wereld.(Bijv. Laidback Luke) deze duurdere in ear oordopjes sluiten je oren ook helemaal af net zoals een fatsoendelijke koptelefoon dat doet.
Het zijn ook geen normale oordopjes zoals je ze vroeger voor de walkman had..Je kunt ze vinden onder de naam In Ear Monitor

Zelf ben ik ook Dj en toch meer fan van een normale koptelefoon (technics)

Senheiser is overigens altijd een prima merk. Dus ik denk dat je wel redelijk goed zit vooral als je hem gewoon voor je mp3 speler wilt gebruiken.

Let wel altijd goed op wat je koopt en gebruikt. Je gehoor is namelijk heilig
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Goed merk in ieder geval. Heb zelf ook in-ear dopjes van dat merk.

Wat ik wel vervelend vind is dat je jezelf goed hoort als je loopt bijvoorbeeld. En je hoort weinig van de wereld om je heen (dat kan een voordeel en nadeel zijn).

Geluidskwaliteit is uitstekend. Goed getest ook, zie onderstaand linkje naar bijna zelfde model als jij hebt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wie is er nu beter in staat die vraag te beantwoorden dan jijzelf?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
beter dan normale? dat is een kwestie van smaak naar mijn mening. een dance liefhebber stelt andere eisen dan een rocker.

ik heb zelf ook in-ear en (vooral) de lage tonen klinken zoveel beter, nadeel is wel dat je je omgeving nauwelijks hoort, vooral als je deelneemt aan het verkeer kan dit erg storend zijn.