Als ik mijn laptop aan mijn stereo aansluit via aux kanaal, dan krijg ik een raar geluid. Hoe krijg ik dat geluid weg?

Als ik mijn laptop aansluit op de stereo krijg ik een raar geluid uit mijn stereoboxen, klinkt tjirpend. Dit heb ik echter alleen wanneer ik mijn laptop ook aan de oplader heb liggen. Als mijn laptop dat niet is, klinkt het gewoon goed. Hoe los ik dit op?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (1)

Het stoorgeluid wordt waarschijnlijk veroorzaakt door een aardlus: de oplader van de laptop heeft een geaarde stekker en de stereoinstallatie ook. Met het audiokabeltje maak je de lus compleet zodat storing van de oplader bij deze gevoelige ingang binnenkomt. Je kunt proberen de adapter in een ongeaard stopcontact te steken, anders kun je scheidingstransformatoren in de audioverbinding aanbrengen.