omvormers paralel aansluiten ?

Ik wil in mijn 6 Volt oldtimer een moderne 12 Volt radio plaatsen.
De radio trekt max. 5 Amp. terwijl mijn omvormer max 3 Amp kan leveren.
Als ik nu een tweede omvormer van 3 Amp. paralel aansluit heb k dan 6 Amp ter beschikking voor mijn radio of blijft het 3 Amp. ?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (2)

Ja, dat kan. Je hebt dan inderdaad 6A ter beschikking.
Ik neem aan dat je twee dezelfde omvormers neemt.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb inderdaad twee identieke omvormers en ben blij dat je met een parallel schakeling de Amp"s bij elkaar op kunt tellen.
Scheelt toch weer de aanschaf van één nieuwe.
Bedankt voor het antwoord welke ik wenste maar niet vermoede.
Strik genomen, zou het moeten kunnen, gebruik voor de veiligheid een diode in serie met elke + aansluiting, dan blijft de boel heel.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je kan ook eerste eens bij 1 omvormer houden, zolang de radio op normaal volume staat, is 3amp ook goed.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik zal noodgedwongen eerst met i omvormer moeten werken. De tweede is gisteren doorgebrand, dacht toen ook aan een diode, nu weet ik het dus zeker.
Goed antwoord maar had hem graag gisteren gehad.